Sindicalisme

Per la derogació de la Llei de Participació Institucional

Declaració de diversos sindicats sobre el repartiment de 5,2 milions d’euros a CCOO, UGT i CIERVAL

15 / 10 / 2015 | Intersindical

Els sindicats CSIF, Sindicat Independent, USO i Intersindical Valenciana s’han reunit per tractar sobre diversos assumptes referits a la situació laboral i econòmica que travessen les treballadores i treballadors valencians.

A més, la reunió també ha servit per fer una anàlisi de la Llei 7/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de Participació i Col·laboració Institucional de les Organitzacions sindicals i empresarials representatives a la Comunitat Valenciana i de la dotació de 5,2 milions d’euros als sindicats UGT i CCOO i la patronal CIERVAL.

Tot això es fa de manera restrictiva sense tenir en compte la pluralitat sindical ni el fet que la llei permet a les comunitats autònomes, en l’exercici de les seves competències, integrar en els òrgans de participació als sindicats que no tinguen la consideració de “més representatius “. Una condició que és difícil d’obtenir per una legislació electoral que està feta per beneficiar a CCOO i UGT.

Per CSIF, Sindicat Independent, USO i Intersindical Valenciana, la llei aprovada en l’últim ple de les Corts Valencianes de la passada legislatura suposa l’apuntalament de l’bisindicalisme i un nou atac a la llibertat sindical. La llei no té res a veure amb la participació o col·laboració institucional sinó amb el finançament de dos sindicats que tenen problemes econòmics i necessiten de les subvencions per poder mantenir la seva activitat

Per tot això, els quatre sindicats rebutgen la llei i la dotació pressupostària corresponent i defensen sistemes de finançament basats en la representativitat, objectivitat i transparència que no estan recollits en la llei 7/2015. A més, demanen al nou govern valencià que destine aquests 5,2 milions d’euros a altres partides pressupostàries com ho són les polítiques socials o l’atenció a les persones més necessitades.

CSIF, Sindicat Independent, USO i Intersindical Valenciana ha sol·licitat una reunió amb el President de la Generalitat Valenciana Ximo Puig per traslladar les seves propostes i preocupacions per la situació social i econòmica i la seva posició contrària a la Llei de Participació i Col·laboració Institucional. A més, anuncien que els seus serveis jurídics estan estudiant les fórmules per recórrer contra la transferència de 5,2 milions d’euros als anomenats “agents socials”.