9 d’octubre

Per les persones i el País, avancem!

08 / 10 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana commemora aquest 9 d’Octubre sota el lema “Per les persones i el País, avancem!”; una crida al Consell i al conjunt de la societat valenciana per avançar, amb decisió i fermesa, en la millora dels drets socials, laborals i nacionals de les valencianes, dels valencians i del País Valencià.

El Sindicat reclama més drets i millors condicions de vida per a les treballadores i treballadors i per al conjunt de la ciutadania després de dues dècades de governs conservadors, que han suposat un empobriment de les persones i del País. Aquestes polítiques antisocials s’han vist complementades per les polítiques d’austeritat i antivalencianes practicades pels governs espanyols, que ens han deixat en una situació d’emergència social i nacional.
Per superar aquesta situació, la Intersindical Valenciana considera que el Consell ha d’actuar amb valentia, posant en el centre de la seua acció de govern la justícia social i l’impuls a les polítiques socials, laborals, econòmiques, lingüístiques i nacionals per avançar envers una societat més justa i igualitària i un País més lliure. Per fer-ho realitat, el Sindicat aposta per la mobilització de la societat valenciana perquè al llarg de la història ningú no ens ha regalat res i tampoc no ho faran ara. Per això, cal que les valencianes i els valencians exigim els nostres drets com a poble, no només a les institucions sinó també als carrers dels nostres pobles.
Intersindical Valenciana considera que aconseguir més autogovern, més competències i un finançament just per al País Valencià són eines necessàries i imprescindibles per millorar els drets i les condicions del vida de la ciutadania. Tanmateix, ara, amb un govern en funcions que aplica les polítiques dictades pels organismes internacionals i amb l’amenaça dels tractats comercials com el CETA o el TTIP, la nostra sobirania com a poble està fortament condicionada i segrestada. Davant d’aquesta situació, hem d’expressar la nostra oposició frontal a aquests tractats i a les polítiques d’austeritat, així com la nostra aposta pel dret a decidir, per poder dissenyar i portar endavant polítiques pròpies en tots els àmbits de la nostra vida.
Per a Intersindical Valenciana, sindicat de classe i valencià, una de les reivindicacions fonamentals per aconseguir avançar en els nostres drets socials i nacionals és l’establiment d’un Marc Valencià de Relacions Laborals i de Protecció Social i la creació d’una Agència Valenciana de Relacions Laborals que implemente polítiques actives d’ocupació, assumisca noves competències en aquest àmbit i gestione de manera integral la formació. És a dir, cal valencianitzar el món del treball per apropar la negociació col·lectiva als centres de treball i per evitar que des d’altres indrets, ja siga Madrid o Brussel·les, decidisquen sense nosaltres.
Les nostres prioritats en aquest àmbit es concreten, entre d’altres, en la necessitat d’establir un altre model productiu, derogar les reformes laborals, millorar l’ocupació, els salaris i les pensions, acabar amb la precarietat i garantir la salut i seguretat laboral en els centres de treball, reduir la jornada laboral, potenciar els serveis públics i crear ocupació en el sector públic per millorar-ne la gestió i les prestacions, establir d’una renda bàsica universal i acabar amb les discriminacions per raons de gènere, orientació o identitat sexual, procedència o edat al món laboral.
Intersindical Valenciana també reclama en aquesta diada la necessitat urgent de reobrir la RTVV, que ha de ser una eina de cohesió social, vertebració del territori i d’avanç en la normalització lingüística del País; una reobertura que garantisca els drets laborals de la seua plantilla. A més, cal l’establiment d’un espai de comunicació compartit amb els altres territoris amb els quals compartim llengua i cultura, que possibilite la reciprocitat de les emissions de la CCMA (TV3 i Cat Ràdio) i IB3.
El Sindicat creu necessari un major avanç en matèria lingüística de l’actual Consell, per la qual cosa cosa demana una Llei d’Igualtat Lingüística que substituïsca l’obsoleta LUEV, un major pressupost per la promoció i l’ús del valencià i la modificació del decret de plurilingüisme per fer del valencià la llengua vehicular del sistema educatiu.
Intersindical Valenciana crida a les valencianes i als valencians a alçar la nostra veu i a participar en els actes unitaris i reivindicatius convocats el 9 d’Octubre per avançar en el camí de les llibertats socials i nacionals del nostre poble.