Vaga general 14-N

Sindicats d’Amèrica Llatina se sumen a les protestes del 14N

La Confederació Sindical de Treballadors i Treballadores de les Amèriques convocarà accions de protesta davant d’ambaixades i filials d’empreses europees.

08 / 11 / 2012 | Intersindical

La campanya serà una queixa i pressió simultània als dos costat de l'Atlàntic

Sindicats d’Amèrica Llatina també se sumen a la jornada de mobilització internacional del 14 de novembre, que a l’estat espanyol tindrà forma de vaga general. La Confederació Sindical de Treballadors i Treballadores de les Amèriques (CSA) (on conflueixen 53 organitzacions de 23 països que representen més de 50 milions de treballadors) vol mostrar així la seva solidaritat amb el sindicalisme europeu i el seu rebuig a les polítiques de retallades .

“Amb la vaga a Europa s’estan jugant cartes polítiques fonamentals. El sindicalisme de les Amèriques ha de dir present el 14 de novembre. Si triomfa la dreta amb la seva política de retallades laborals i socials, això tindrà conseqüències negatives inevitables per les Amèriques”, diu la CSA.

Per a la Confederació, les polítiques d’austeritat són les responsables “de l’asfíxia econòmica i del desmantellament del model social” en molts països de la Unió Europea. “És difícil creure que el model europeu de negociació col · lectiva sectorial i territorial, com a superació de la negociació per empresa - nostre paradigma en la recerca d’una transformació del dret col · lectiu a les Amèriques - fora abandonat mitjançant reformes laborals espúries com la que s’està desenvolupant a Espanya i Itàlia “, critiquen.

Per això, sostenen, el sindicalisme llatinoamericà “no pot mantenir-se aliè” a la jornada de protesta que tindrà lloc el 14-N. Les organitzacions que componen la Confederació Sindical de Treballadors i Treballadores de les Amèriques convocaran per aquest dia accions i mobilitzacions davant ambaixades i filials d’empreses de països europeus.

“La campanya serà una queixa i pressió simultània cap als governs que d’un i altre costat de l’Atlàntic, persisteixen en fer retrocedir les conquestes assolides durant molt de temps, insuficients però ben encaminades, com a part d’un llarg procés d’avanços en la igualtat”.

A Europa, el 14 de novembre Espanya, Grècia i Portugal faran vaga general, mentre que a Itàlia hi haurà una aturada de quatre hores. A la resta de països europeus es convocaran accions de protesta i manifestacions contra les retallades i l’austeritat.