A casa nostra

STICS aposta per l’educació i l’ocupació de qualitat com a eines contra les desigualtats

El III CONGRÉS de l’STICS - INTERSINDICAL VALENCIANA s’ha celebrat aquest cap de setmana a Cullera

12 / 06 / 2017 | Intersindical

Els treballs de debat s’han centrat en l’anàlisi sobre qual ha de ser la funció dels sindicats en el segle XXI i sobre nous models organitzatius que donen resposta a les necessitats que, com a classe treballadora, tenim en una societat cada vegada més dual entre rics i pobres.

En l’anàlisi del món del treball, s’ha constatat la perduda de valor dels salaris. Aquest fet provoca que, tenir un treball no garanteix que no s’estiga en dificultats econòmiques, i fins i tot que no s’estiga inclòs en el col·lectiu que ratlla el llindar de la pobresa. Els treballadors i treballadores amb sous més baixos, són els que més retallades han patit, per açò resulta preocupant l’impacte redistributiu del creixement econòmic i la desigualtat que produeix.

S’aposta per l’educació i l’ocupació de qualitat com a eines contra la desigualtat.

Les resolucions aprovades aposten per PER UN NOU MODEL PRODUCTIU, i reivindiquen que les propostes dels governs vagen orientades cap a la consecució d’UNA SOCIETAT SOSTENIBLE I RESPECTUOSA AMB EL MEDI AMBIENT.

El Congrés ha analitzat el model productiu basat en la rajola, concloent que, el seu fracàs, ens ha portat a la situació de deterioració industrial actual, i que cal treballar per un model alternatiu on el teixit industrial no depenga d’un sol sector productiu.

El sindicat STICS-IV treballarà per

- Un model industrial que genere ocupació digna, estable i de qualitat. Sense reducció dels costos salarials. ni abaratiment de l’acomiadament

- Un model que genere uns recursos econòmics suficients per a garantir un nivell de vida digne a les treballadores i treballadors.

- Un model que incremente la despesa social, com superador de desigualtats.

- Una reforma fiscal progressiva, pagant més qui més tinga i guanye.

- Que part dels guanys de les empreses repercutisca en inversions industrials.

- Per un control democràtic de l’estat sobre l’economia i sobre el sistema financer.

- Un model social sostenible, respectuós amb el medi ambient.