Sindicalisme

STM-Intersindical Valenciana es reuneix amb el Secretari del Comitè d’Empresa de Ford Bordeus

02 / 07 / 2015 | Intersindical

El passat cap de setmana la nostra secció sindical a Almussafes es va reunir amb sindicalistes de Ford Bordeus, entre els quals es trobava el Secretari del Comitè d’Empresa, Gilles Lambersend. El company Gilles milita en el sindicat CGT francès i en les eleccions sindicals del 2014 van aconseguir el 60.61% dels vots al col·legi d’obrers i 4 dels 8 delegats en el total del Comitè d’Empresa.

Bordeus compta amb una plantilla de poc menys de 1.200 persones, de les quals són fixes totes exceptuant 12 d’elles. En la trobada vam tractar sobre la política de les direccions de les dues plantes, el procés productiu i compartim informació sobre la situació social, laboral i sindical.

Tot i que la política de la multinacional es diferencia poc i sol utilitzar armes similars, la veritat és que les companyes i companys francesos ens avantatgen en beneficis socials, econòmics i de jornada. I sobretot en respecte a la llibertat d’afiliació i l’accés sense discriminacions, a les promocions de graus. Entre altres coses, no hi ha la doble escala salarial ni tampoc en els quinquennis i també gaudeixen d’una jornada de 35 hores (tot i que treballen 37.5 i així acumulen dies de vacances).

Coincidim en la necessitat de la unitat de la classe obrera, independentment del país on estiga establerta, per donar resposta als xantatges i atacs de les empreses. La solidaritat obrera és, i ha de ser, el camí per frenar-los i així recuperar els nostres drets i aconseguir noves conquestes. Finalment vam acordar traslladar-nos informació en el dia a dia i mantenir trobades de manera periòdica.