Sindicalisme

Trobada Coordinadora Sindicats del Transport

02 / 06 / 2014 | Intersindical

Els passats dies 27 i 28 de maig van tenir lloc les trobades sindicals que periòdicament manté la Coordinadora de Sindicats de Transport (CST). En aquesta ocasió van tenir lloc a València, a la seu de la Intersindical Valenciana, comptant amb la participació de Plataforma Sindical d’EMT Madrid, CUT d’EMT Saragossa, Plataforma Sindical de Blas i CIA, Plataforma Sindical de Llorente Bu , SATI d’EMT de Palma, SA d’EMT Huelva, SIF de Metro València i Alacant, Solidaritat Obrera de Metro Madrid, Intersindical Canària d’EMT Canàries i com a amfitrions TUC - Intersindical Valenciana d’EMT València.

Com és habitual en les reunions de la coordinadora s’ha fet un exhaustiu repàs de la situació actual de cadascuna de les empreses representades en el si d’aquesta, destacant els conflictes en EMT de Madrid, València i Palma per la negociació dels respectius convenis i del context general de tot el país com el conflicte de l’empresa Panrico de Barcelona o els treballadors del servei de neteja de Saragossa.

En tots els conflicte analitzats es posa de manifest l’estratègia que la patronal està realitzant, utilitzant les eines que l’actual govern posa a les seves mans com la reforma laboral, les lleis de pressupostos i règim local, per tal d’aconseguir la moderació salarial.

Com conclusions per fer front a l’actual atac que està rebent la classe treballadora , es posa de manifest la necessitat de transmetre als col · lectius de les diferents empreses , la necessitat de la mobilització massiva , amb el suport de totes les organitzacions en cadascun els conflictes que es produeixen en cadascuna d’elles i tractar així d’unificar la lluita. Així mateix és de vital importància tractar de buscar les escletxes legals per intentar aturar en els tribunals els intents de la patronal d’imposar les seves consignes, havent de mantenir-se un contacte continu de totes les organitzacions perquè qualsevol assoliment que es produesca en aquest sentit, siga conegut per qualsevol de les organitzacions representades en la coordinadora

Finalment considerem de vital importància transmetre a l’entorn de les empreses representades, la necessitat del canvi polític i que el camí iniciat en les passades eleccions europees es traduesca en les pròximes eleccions autonòmiques i generals, en la fi del bipartidisme i de les seves polítiques neoliberals.

La cloenda de les trobades ha comptat amb l’elaboració de diferents manifestos de suport, com el del company acomiadat Arturo Acón de Metro Madrid, els detinguts en les marxes del 22M Miguel i Ismael i el conflicte de Panrico .