logo_intersindical

Intersindical Valenciana > Política lingüística > Drets lingüístics

Per una nova i efectiva llei d’igualtat lingüística

19 / 05 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana vol expressar el seu suport al document ‘Per una nova i efectiva llei d’igualtat lingüística’, impulsat per ACPV i avalat per les universitats públiques valencianes.

Intersindical Valenciana, que sempre ha defensat les polítiques d’igualtat, i s’ha caracteritzat per fer del valencià la seua llengua vehicular, està decididament a favor d’un nou marc legal que permeta l’equiparació efectiva entre els parlants dels dos idiomes oficials. Una equiparació imprescindible després que les polítiques antieducatives i antivalencianes dels darrers governs de la Generalitat han aguditzat encara més la discriminació de les persones que opten per expressar-se en valencià.

La societat ha de garantir que tothom obté el mateix respecte per l'opció lingüística que trie

Tota societat democràtica s’ha de basar en la igualtat dels ciutadans, i la societat valenciana està encara molt lluny d’assolir aquesta igualtat en termes lingüístics. Mentre que qui opta per expressar-se castellà gaudeix de tots els drets i totes les oportunitats, tant en l’àmbit públic i institucional com en el privat, qui prefereix fer-ho en valencià troba enormes dificultats, entre les quals, la manca de mitjans de comunicació en valencià. Aquestes mancances s’han de corregir, la societat valenciana ha de garantir que tothom obté el mateix respecte, amb independència de la seua opció lingüística, i és per això que Intersindical Valenciana expressa el seu suport al document.

download16x16 Descarrega't el document 'Per una nova llei lingüística'
Següent següent anterior Anterior

Normes d'us: Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana. / No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes. / Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles. / Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats. / No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat. / Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.
El més recent

Troba'ns al Facebook