Sindicalisme

Per un gran acord social i ciutadà en defensa dels drets laborals

Després de les eleccions generals, Intersindical Valenciana insta a les forces polítiques progressistes a donar un fort impuls a les propostes de canvi i de rebuig a les a les polítiques d’austeritat, antisocials i antivalencianes

29 / 06 / 2016 | Intersindical

El Sindicat anuncia que es mobilitzarà per un gran acord social i ciutadà en defensa dels drets laborals i socials

Intersindical Valenciana mostra la seua preocupació pel lleuger augment del suport a les propostes electorals que avalen les polítiques d’austeritat, antisocials i antivalencianes que ha practicat l’anterior govern espanyol i exigeix als actuals governants en les institucions valencianes l’enfortiment de les polítiques socials.

El Sindicat ha defensat en el passat un canvi en les polítiques socials, laborals i econòmiques per generar una ocupació estable i de qualitat, la recuperació dels drets i unes polítiques més igualitàries per acabar amb les desigualtats socials.

Per això, Intersindical Valenciana va proposar als partits polítics que es presentaven a les eleccions tot un paquet de mesures per fer-ho possible. Entre aquestes estava la derogació de les reformes laborals, la derogació de la reforma de les pensions, unes polítiques actives en matèria d’ocupació, l’establiment d’una renda bàsica universal, l’augment del salari mínim interprofessional, la reducció de la jornada laboral a 35 hores setmanals, la posada en marxa de mesures per acabar amb la discriminació salarial horitzontal i vertical i la precarietat laboral de les dones, la potenciació els serveis públics de gestió directa per garantir la seua universalitat, gratuïtat i qualitat i consolidació del treball del personal interí, la reversió de les privatitzacions i externalitzacions o la millora de la seguretat i salut en el treball per garantir un treball segur i saludable.

És a dir, la recuperació dels drets i les prestacions socials pel conjunt de les treballadores i treballadors i del conjunt de la societat valenciana. Unes mesures a les quals calia afegir la potenciació de la negociació col·lectiva i de la llibertat i igualtat sindical.

Aquestes propostes anaven en la línia de concretar i d’aprofundir en els compromisos amb que l’actual majoria que dóna suport a la Generalitat i la majoria d’ajuntaments es van presentar en les eleccions de fa un any. És per això, que Intersindical Valenciana promourà un gran acord entre les diferents organitzacions sindicals, socials i ciutadanes perquè les propostes de canvi no s’aturen si no que, al contrari, adquiresquen un fort impuls que es concrete en una multiplicitat de propostes en defensa dels drets de la ciutadania i dels interessos valencians, començant per un finançament més just que possibilite les millores que la societat valenciana necessita.