Notícies

Intersindical Valenciana es reuneix amb associacions d’arts escèniques en el marc de la campanya «Tu Encens la Cultura»

19 / 06 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana a través de la seua àrea Intersindical Cultura i el sindicat d’STAS-Intersindical, s’han reunit hui divendres 19 de juny amb les principals associacions d’arts escèniques del País Valencià en el marc de la campanya anomenada “Tu Encens la Cultura. El lloc de la trobada ha sigut en els locals de la Sala Carme teatre.
Representant a la Intersindical ha assistit a la reunió Pau Mompó  professional de la delineació, treballador de l’ajuntament d’Alcoi, i afiliat d’STAS i Xema Sánchez, Coordinador de l’àrea de Cultura de la Intersindical Valenciana.
Representant a les arts escèniques han acudit Raúl Lago de Sala Carme Teatre i Comité d’Arts Escèniques, David Durán de l’Associació d’Actors i Actrius Professionals Valencians, Ana Henar de l’Associació de Professionals de la Dansa Comunidad Valenciana i Miguel Angel Cantero del teatre Círculo.
La Intersindical Valenciana ha estat una de les organitzacions promotores d’aquesta iniciativa de coordinació de les persones treballadores de la cultura de proximitat del País Valencià que passen a anomenar-se Resistents Culturals.
En la reunió el Sindicat ha lliurat un informe “cultural i tècnic” als creadors d’arts escèniques què explica la possibilitat d’utilitzar els espais públics de la ciutat de València (els carrers i places dels barris) com a “espais segurs i creatius” on poder desenvolupar activitats culturals una vegada entrem en situació de normalitat.
El delineant Pau Mompó, com a tècnic què és, ha presentat dos plans de possibles tancaments de carrers de la ciutat amb doble perimetratge que permet a unes 115 persones estar al carrer, amb la corresponent distància social i amb totes les mesures de seguretat que marca la llei. En l’informe cultural que porta per títol: “Tu encens la cultura. Espais culturals segurs i creatius”, sosté que la “cultura de proximitat” podria, amb el suport de l’administració realitzar activitats al carrer amb dos principis rectors: seguretat i alhora creativitat. El suport tècnic dels plans certifica aquesta possibilitat.
La idea és que les associacions puguen valorar aquest projecte i realitzar propostes als poders públics, conjuntes i col·laboratives, propostes en les quals participarien les diferents associacions esmentades més amunt, el nostre Sindicat i les entitats del grup Resistents Culturals a fi de reactivar la cultura i donar suport a tots aquests locals de proximitat com són les sales de teatre, llibreries, centres culturals, etc. perquè, voluntàriament, puguen realitzar esdeveniments culturals en els seus barris amb l’objectiu d’encendre la cultura.
Intersindical en aquesta crisi sanitària i social, sempre, des del primer moment, ha estat al costat dels col·lectius més desfavorits de la societat valenciana i un d’aquests col·lectius, sens dubte, són els agents de la cultura de proximitat de la societat valenciana. Molts d’elles i ells, des de la precarietat i l’abandó de la cultura com a sector no-productiu, es veuran amb serioses dificultats en els pròxims mesos. La nostra aportació com a sindicat va ser des del primer moment formar part d’un grup de coordinació de “resistències” per a poder prendre consciència d’aquesta situació i per a aportar idees teòriques i alhora concretes a fi d’estar al costat d’aquests col·lectius. D’ací naix que el nostre sindicat, com a part del grup Resistents Culturals, s’ha embarcat en aquesta campanya que pretén durar sis mesos en el temps, amb una metodologia si més no, col·laborativa. La Intersindical Valenciana vol reivindicar el valor de la cultura de proximitat als barris valencians i de les artesanes i artesans de la cultura en general que malauradament són els grans oblidats d’aquesta crisi.