{/exp:channel:entries}
Educació

STEPV critica la detenció de diversos membres de Jordanian Teachers Syndicate i la suspensió de la tasca sindical

STEPV - Intersindical Valenciana s’ha dirigit a les autoritats jordanes per denunciar la detenció de diversos membres del Jordanian Teachers Syndicate i la suspensió il·legal de tota la tasca sindical per part de les autoritats.

31 / 07 / 2020 | Intersindical

Dissabte passat, les forces de seguretat jordanes van detenir diversos dirigents del sindicat, van irrompre a les seves oficines i les van tancar per un període de dos anys. La Fiscalia jordana va acusar el Sr. Nasser Nawasreh, president de Jordanian Teachers Syndicate, d’incitació per un discurs dirigit als afiliats dimecres passat en el qual criticava al govern. També s’han presentat contra el sindicat altres càrrecs penals relacionats amb denúncies d’irregularitats financeres i administratives. El mateix dia es va desplegar a la policia antiavalots amb l’objectiu d’aturar les manifestacions pacífiques per denunciar les mesures repressives de govern contra els drets sindicals.

Per tot això, STEPV - Intersindical Valenciana insta el govern de Jordània a:

• posar en llibertat de forma immediata i incondicional als membres del Jordanian Teachers Syndicate;
  • aixecar la suspensió de la tasca sindical de conformitat amb la constitució jordana i els estàndards laborals internacionals;
  • garantir els drets fonamentals i les llibertats democràtiques amb el personal docent i de tots els treballadors i treballadores, incloses les seves llibertats constitutives d’opinió, expressió, reunió i associació;
  • seguir reformant les lleis nacionals per tal que s’ajusten als estàndards internacionals i comprometre a protegir els drets de tots els ciutadans i ciutadanes de Jordània.

Finalment, STEPV - Intersindical Valenciana, sindicat majoritari a l’ensenyament públic valencià, es solidaritza amb les organitzacions sindicals de Jordània i seguirà molt de prop l’evolució de la situació dels drets humans i sindicals al país.