Drets lingüístics

Per una nova i efectiva llei d’igualtat lingüística

Intersindical Valenciana vol expressar el seu suport al document ‘Per una nova i efectiva llei d’igualtat lingüística’, impulsat per ACPV i avalat per les universitats públiques valencianes.

19 / 05 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana, que sempre ha defensat les polítiques d’igualtat, i s’ha caracteritzat per fer del valencià la seua llengua vehicular, està decididament a favor d’un nou marc legal que permeta l’equiparació efectiva entre els parlants dels dos idiomes oficials. Una equiparació imprescindible després que les polítiques antieducatives i antivalencianes dels darrers governs de la Generalitat han aguditzat encara més la discriminació de les persones que opten per expressar-se en valencià.

La societat ha de garantir que tothom obté el mateix respecte per l'opció lingüística que trie

Tota societat democràtica s’ha de basar en la igualtat dels ciutadans, i la societat valenciana està encara molt lluny d’assolir aquesta igualtat en termes lingüístics. Mentre que qui opta per expressar-se castellà gaudeix de tots els drets i totes les oportunitats, tant en l’àmbit públic i institucional com en el privat, qui prefereix fer-ho en valencià troba enormes dificultats, entre les quals, la manca de mitjans de comunicació en valencià. Aquestes mancances s’han de corregir, la societat valenciana ha de garantir que tothom obté el mateix respecte, amb independència de la seua opció lingüística, i és per això que Intersindical Valenciana expressa el seu suport al document.