Política social

18 abril: Dia mundial d’acció contra el TTIP

Les persones i el planeta abans que el benefici corporatiu

02 / 03 / 2015 | Intersindical

Crida d’acció global per aturar els Tractats de lliure comerç i inversions

Nosaltres i nosaltres, organitzacions de la societat civil, sindicalistes, camperoles i camperols, joves, homes i dones activistes de moviments d’arreu del món, cridem a un Dia global d’acció a realitzar-se el 18 abril 2015 per tal d’aturar els acords de lliure comerç i inversions i promoure una economia que funcioni per a les persones, i el medi ambient.

Al llarg de les últimes dècades, les empreses transnacionals i els governs han impulsat tractats de lliure comerç i d’inversions a esquenes dels ciutadans, vulnerant els nostres drets i els del medi ambient.

Al llarg de les últimes dècades, hem lluitat per la sobirania alimentària, pels nostres béns comuns, per la defensa dels nostres llocs de treball, els nostres territoris, les llibertats a internet, mentre exigíem democràcia. En el camí, hem crescut com a moviment, hem aconseguit que escoltin les nostres veus i hem aconseguit moltes victòries.

Entre totes podem aturar els acords que s’estan negociant i treballar per revertir els impactes nocius dels tractats passats. Juntes impulsem les nostres alternatives que es fonamenten en la primacia dels drets humans per sobre dels privilegis i beneficis de les grans empreses.

Fem una crida a les organitzacions, persones i aliances a participar a la jornada per organitzar accions descentralitzades a totes les ciutats, barris, municipis i pobles directament afectats, i aquells que es solidaritzen amb la lluita contra aquest tipus de tractats que pretenen fer encara més efectiu el transvasament cap a les elits de riquesa. Ens acollim a una diversitat de tàctiques i accions solidàries arreu del planeta que contribuesquen a informar per sensibilitzar, fomentar la participació i enfortir la mobilització de la gent, rumb a un nou model econòmic i de comerç que funcione per al benefici de totes les persones i el planeta.