Política social

Comunicat de la Federació Associacions Defensa Sanitat Pública

La FADSP rebutja l’acord entre les entitats corporatives i el Ministeri de Sanitat. Intersindical Valenciana comparteix la valoració de la FADSP

02 / 08 / 2013 | Intersindical

Intersindical Valenciana comparteix la valoració de la FADSP

Davant la signatura de la ministra de Sanitat Ana Mato amb l’autodenominat Fòrum de la Professió un acord marc de col · laboració suposadament per a la sostenibilitat del Sistema Sanitari, la Federació d’Associacions per a la Defensa de la Sanitat Pública (FADSP) vol manifestar:

1. - És un sarcasme escandalós que mentre el Govern aquesta embarcat en una estratègia de desmantellament, deteriorament i privatització del sistema sanitari públic a Espanya, rebutjada per la gran majoria de la població i dels professionals sanitaris, algunes organitzacions corporatives, mèdiques i d’ infermeria, s’atreveixen a signar amb la Ministra de Sanitat un document de col · laboració, buit de contingut pràctic, destinat suposadament a garantir la sostenibilitat del sistema.

2. - L’objectiu fonamental del Govern és clar i passa bàsicament per consolidar la seva estratègia d’acabar amb la universalitat de l’atenció i consolidar la privatització de l’assegurament, finançament i gestió dels centres sanitaris a costa d’una brutal reducció del dret a l’assistència de la població i de l’empitjorament de les condicions laborals dels professionals, per aconseguir-ho necessita desactivar i acabar amb les grans mobilitzacions de ciutadans i sanitaris que des de fa mesos es vénen succeint a tot el país en contra del desmantellament i privatització de la sanitat pública

3. - Menys clars són els interessos persegueixen amb aquest acord l’anomenat Fòrum de la Professió, que no deixa de ser una aliança d’entitats que no representen ni de lluny a la majoria dels sanitaris, si ens atenem a les dades d’afiliació ja la minúscula participació electoral en el cas dels col · legis professionals. En tot cas sembla clar el suport polític que es dóna al Ministeri i el Govern a canvi de no se sap que beneficis

4. - L’acord també suposa un intent de donar suport políticament al Govern de Rajoy i específicament a Ana Mato, la més nefasta ministres de Sanitat que ha patit aquest país.

5. - Una part dels acords com la gestió clínica o el finançament i col · laboració públic privada, suposen un suport i acceptació per aquests grups dels postulats neoliberals del govern, que pretén la seva privatització.

6. - Des de la FADSP fem una crida de ciutadans i sanitaris a rebutjar semblant acord que suposa un pas més en la política de privatització de la sanitat ia mantenir les mobilitzacions en Defensa del Sistema Sanitari Públic.