Solidaritat i pau

Finalitza la campanya de donacions econòmiques per comprar material sanitari que s’enviarà a Cuba amb un total de 10.000 euros

27 / 01 / 2021 | Intersindical

Intersindical Valenciana, sindicat que ha vingut col·laborant en els últims anys amb l’Associació d’Amistat amb Cuba José Martí i que manté estretes relacions amb entitats cubanes, es va sumar a la campanya per a la recollida de fons per enviar material sanitari.

L’Associació Valenciana d’Amistat amb Cuba José Martí va llançar una campanya de donacions econòmiques per comprar materials sanitaris que s’enviaran a Cuba a través d’un contenidor marítim, destinats a MediCuba. Al costat d’altres territoris que també van promoure campanyes similars, s’han recaptat 35.000 euros coordinats per MediCuba Espanya. Des de València s’han recaptat 10.000 euros, amb 100 aportacions solidàries, 11 d’organitzacions i 89 de particulars.

Els materials adquirits conjuntament, i que es van a enviar per contenidor marítim de MediCuba a l’illa en aquest primer trimestre del l’any són: guants quirúrgics i d’exploració, xeringues hipodèrmiques plàstiques sol ús, material per a sutures, set de infusió estèril, instal·lacions per preparar de transfusió de sang, amb agulla 18G x 1.1 / 2, sense presa d’aire, cànula intravenosa, injector de venoclisi cranial per a infants, bosses per a colostomia, instal·lacions per preparar línia arteriovenoses màquina d’hemodiàlisi, entrades per a laboratori clínic, lents intraoculars i material per oftalmologia, llancetes, cànules per traqueotomia, oxigenadors, catèter venós, instrumentals per a cirurgia de mínim accés, màscares laríngia reusables, esfigmomanòmetres i estetoscopis, claus de 3 vies, sondes Foley, drenatge toràcic i bosses per a sang quàdruples.

Intersindical Valenciana comparteix l’afirmació de l’Associació Valenciana d’Amistat amb Cuba José Martí quan afirma que: “mentre Cuba dóna mostres de la seva solidaritat internacional amb l’enviament de les brigades mèdiques cubanes Henry Reeve per lluitar contra el COVID 19, pateix un terrible bloqueig per part dels EUA per més de sis dècades, que impedeix el desenvolupament de país i afecta directament al seu poble en esferes com la salut. Aquesta campanya ha estat una manera concreta de trencar el bloqueig econòmic dels EUA contra l’illa, amb la donació de materials sanitaris per al seu sistema de salut públic, a més d’una denúncia de la política d’agressió contra Cuba que ha de cessar immediatament.