Política social

Intersindical Valenciana dóna suport a la Xarxa de Xarxes.

Intersindical Valenciana participarà en la manifestació convocada per la Xarxa de Xarxes d’Acció Social i Cooperació que vol denunciar la greu situació que travessa el sector.

14 / 06 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana dóna suport a la manifestació del proper dissabte 16 de juny convocada per la Xarxa de Xarxes d’Acció Social i Cooperació. Aquesta partirà, a les 19 hores, des de la plaça d’Alfons el Magnànim fins la plaça de la Mare de Déu de València. El lema de la manifestació és “Per les persones i la justícia social”. La reinvidicació principal és la defensa de la solidaritat, la participació i les organitzacions socials.

La Xarxa de Xarxes agrupa a més de 800 ONG que pretenen dissenyar i adoptar una estratègia comuna davant la situació que estan patint per les retallades del govern de la Generalitat en matèria de cooperació i de serveis socials. Entre les plataformes que en formen part hi ha el Comité de Entidades Representantes de Personas con Discapacidad de la Comunidad Valenciana (Cermi Comunidad Valenciana), Coordinadora de asociaciones del ámbito penitenciario de València, Coordinadora de Lluita contra la Sida (Calcsicova), Coordinadora Valenciana de ONGD, Federación Valenciana de Asociaciones de Familiares de Personas con Alzheimer, Taula d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants, Plataforma de Voluntariat de la C. Valenciana, Col·legi Oficial de Treballadors Socials de València, Consell de la Joventut de la C. Valenciana i Xarxa EAPN-CV per la Inclusió.

La convocatòria vol traslladar a l’opinió pública que les ONG travessen un moment crític a causa dels impagaments i retallades de les administracions públiques, així com a la falta d’expectatives d’un model valencià de política social. En conseqüència, els col·lectius més vulnerables podrien quedar desatesos en el curt i mitjà termini. S’han tancat molts programes i serveis i desenes d’entitats socials es veuen condemnades a tancar la paradeta. Per això, cal que es coneguen les reivindicacions i problemàtiques de l’àmbit social i dels col·lectius que atenen. A més, l’acte també té com a objectiu denunciar que els nostres governants incompleixen pactes, lleis i promeses socials mentre l’empobriment augmenta vertiginosament. Per a aquests hi ha altres prioritats i hi ha hagut malbaratament en les administracions públiques mentre que es retallen les partides destinades als serveis socials o a la cooperació.

download16x16 [url=http://cvongd.org/showNews/1877/]http://cvongd.org/showNews/1877/[/url]