Solidaritat i pau

Intersindical Valenciana dóna suport al poble kurd

21 / 01 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana vol manifestar el nostre suport solidari al poble kurd davant els atacs armats que està patint des de fa anys, tant per part de l’ISIS com de l’exèrcit i la policia turcs. Al mateix temps que recolzem l’experiència kurda de construcció d’una societat basada en comunitats autogestionàries, lliures i federalistes.

La nostra solidaritat amb totes les persones que pateixen la violència i el dolor volem fer-la extensiva a les víctimes de l’atemptat d’aquesta mateixa setmana a Istanbul i a les seues famílies. En cap cas pot justificar-se l’assassinat d’éssers humans absolutament innocents i aliens als conflictes armats que es pateixen a Orient Mitjà i dels quals tampoc pot ocultar-se una bona part de responsabilitat dels Estats occidentals, per les seues polítiques de control i explotació dels recursos econòmics, interessos geoestratègics i suport al comerç d’armes.

A més de la brutalitat d’aquesta guerra llançada contra el poble kurd de les zones alliberades, també assistim a una repressió sistemàtica del govern presidit per Erdogan contra la població kurda que viu en zones turques, a la qual s’està sotmetent a tot tipus d’agressions: detencions, tortures, execucions i altres violacions dels Drets Humans, i que en aquests moments estan patint especialment en les ciutats de Silopi i Cizre.

Però la nostra denúncia no és únicament contra la repressió al fet que se sotmet al poble kurd, sinó que fem extensiva nostra condemna a les mesures repressives del govern de Turquia contra moviments socials, mitjans i professionals de la comunicació, sindicalistes de base i altres col·lectius de la ciutadania turca que s’oposen a les polítiques repressives governamentals.

Per açò exigim al govern de Turquia el cessament de qualsevol hostilitat contra la població kurda i contra els activistes socials, periodistes i grups dissidents turcs, i restaure el lliure exercici dels drets civils de la seua població.