Política social

Intersindical Valenciana valora positivament el projecte del nou model de serveis socials

18 / 06 / 2017 | Intersindical

El Sindicat es reuneix amb la Secretària Autonòmica d’Igualtat i Polítiques Inclusives per a traslladar-li les seues propostes

Intersindical Valenciana, es va reunir el passat 16 de juny, amb la Secretària Autonòmica d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Helena Ferrando, per tractar sobre el nou model de serveis socials de la Generalitat Valenciana. El Sindicat va valorar positivament el document i va traslladar-li les seues propostes.

Per Intersindical Valenciana en una societat avançada ha d’haver un model de serveis socials que done resposta a les necessitats vitals de la ciutadania i que assegure la igualtat d’oportunitats. En eixe sentit, va demanar informació sobre el calendari, els recursos, la dotació i el nombre de places previstes per a garantir un bon funcionament dels serveis socials.

En la reunió se’ns informar de l’aprovació dels pressupostos per incrementar el personal d’atenció de serveis socials dels ajuntaments. Ara, hauran d’autoritzar un increment del 30% dels equips base multidisciplinaris integrats per personal Treballador Social, Psicòleg, Educador Social, Pedagog i personal administratiu que atendran les necessitats bàsiques. Enguany es crearan, de manera excepcional, equips d’emergència utilitzant la fórmula d’acumulació de tasques per cobrir les necessitats dels serveis socials i més endavant es pretén crear la figura de personal d’assessorament jurídic. L’administració prioritza en aquest moment un model de tipus “ambulatori” de detecció i atenció per anar incorporant en el futur l’atenció hospitalària i l’atenció primària. En tot cas, pretenen consensuar amb el conjunt de les entitats la nova Llei de Serveis Socials.

Pel que fa al decret de Dependència publicat aquesta mateixa setmana se’ns comunica que és un dels objectius del pacte del Botànic i que es pretén donar resposta a la necessitat de la proximitat en la valoració dels casos de dependència. Un dels seus objectius és resoldre els 30.000 expedients que estan pendents. Per fer-ho possible s’està formant a les persones que s’han d’encarregar de fer les valoracions als ajuntaments, encara que seguirà estant actiu l’equip de valoració de la pròpia Generalitat.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana es valora positivament la reunió amb la Secretària Autonòmica d’Igualtat i Polítiques Inclusives i manifesta la seua intenció de seguir treballant i col•laborant en tot allò que siga necessari per millorar la vida de les persones dependents i de les seues famílies.