Moviments socials

Els sindicats de la Intersindical Valenciana se sumen a la iniciativa Europea per una Renda Bàsica Universal i Incondicional

08 / 09 / 2021 | Intersindical

STEPV-Iv, STAS-Iv, Intersindical Salut, STICS-Iv, STM-Iv, el Sindicat Ferroviari, el Sindicat TUC, Intersindical OSUT, el sindicat CAT del País Valencià, se sumen a la campanya de recollida de signatures perquè el Parlament Europeu estudie la implantació d’una renda bàsica universal i incondicional.

Fem una mica d’història recent d’aquesta excel·lent iniciativa.
A l’abril de l’any passat, acabada de declarar la pandèmia de COVID19, el Comitè Ciutadà Europeu per una Renda Bàsica Incondicional, compost per activistes i entitats socials combatives, va elevar a la Comissió Europea una Iniciativa Ciutadana Europea (ICE). L’objectiu, posar damunt la taula a nivell europeu la qüestió de les rendes bàsiques. Una ICE, és una iniciativa legislativa popular que es trasllada al parlament europeu per a la seva discussió i/o aprovació. La Comissió Europea, al mes de maig del 2020, va acceptar la proposta.
El text de la ICE deixa clara aquesta voluntat transformadora quan expressa que “amb la finalitat de combatre la desigualtat la UE i els seus Estats membres també donaran suport a sistemes de protecció social eficients, sostenibles i equitatius que garanteixen una renda bàsica”.
La proposta concreta consisteix en la recollida d’un milió de signatures i de documents d’identitat de ciutadanes i ciutadans europeus que, a títol individual, donen suport a la iniciativa. La tasca de les entitats o organitzacions socials, sindicals i polítiques, és secundar, divulgar i participar activament en aquesta iniciativa perquè siga possible i fins i tot, fer difusió d’aquest objectiu.
La iniciativa va començar el 25 de setembre del 2020 i acabarà el 24 de setembre del 2021. Per a que la iniciativa prospere, han de participar almenys set països europeus, els quals els correspon un mínim de signatures en relació a la seva representació parlamentària. El mínim que li correspon al estat espanyol és de 41.595 signatures perquè la iniciativa siga tinguda en compte. Una vegada finalitzada la campanya, tant el Parlament Europeu com la Comissió Europea, hauran de valorar-la (no és vinculant) i ser conseqüents. D’ací la importància del nombre final de signatures que s’alcance per fer pressió a la UE i aconseguir que aquest nou assumpte entre de ple en l’agenda política.
La Intersindical Valenciana, des del primer moment, al costat d’altres entitats de tot l’estat, es va sumar a aquesta massiva recollida de signatures. Un any en que el Sindicat ha participat d’una manera activa divulgant aquesta iniciativa entre la seua afiliació i entre la ciutadania en general.

Ara, abans que arribem a la fi del seu termini, tots els nostres sindicats confederats de la Intersindical, volem donar-li un últim IMPULS a aquesta acció de la qual hem participat des d’un inici.

T’animes a signar a favor de la RENDA BÀSICA i contra la pandèmia de la desigualtat?

Com pots signar?
- En la nostra web: descarrega i ESCANEJA el QR.
- Entra en la web de la plataforma estatal que promou aquesta iniciativa (Eureka! Plataforma per la Iniciativa Ciutadana Europea a favor de la renda bàsica incondicional) i signar.

Entre totes i tots, podrem aconseguir aquest primer pas perquè els poders públics europeus es prenguen de debò aquesta necessitat sorgida de la ciutadania, una utopia possible i realista que seria un gran pas en les noves lluites pels drets i les capacitats de les persones en contextos agressius on més bé campa la injustícia i la desigualtat.

Pilar Sifre Sanz
08 / 09 / 2021 - 13:04

Vull q tota la gent tinga els mateixos drets vinguen d’on vinguen.