Política social

La Llei de Serveis Socials Inclusius entra en la darrera fase de discusió

Una delegació de la Intersindical Valenciana es va reunir el dimarts 7 amb Xavier Úbeda, responsable de la delegació del Consell per al Model social valencià.

08 / 11 / 2017 | Intersindical

La reunió amb els sindicats, entre els quals es troba la Intersindical Valenciana, ha tingut com a objectiu el lliurament d’un primer esborrany de l’Avantprojecte de la Llei de Serveis Socials Inclusius del País Valencià.

En una fase inicial, que va tindre lloc des de desembre de 2015 a maig de 2016, es va recollir per part de l’administració totes aquelles aportacions i propostes que van ser lliurades per les 67 entitats que han col·laborat en l’elaboració de la llei i d’entre les quals es troba la Intersindical Valenciana.

La segona fase començà en desembre de 2016.  Durant aquesta fase, l’administració plantejà crear grups i meses de treball amb les distintes entitats col·laboradores i començà un treball exhaustiu de participació activa amb l’administració que s’allargà fins a setembre de 2017.

La tercera i última fase d’aquest procés participatiu va començar el darrer mes d’octubre, i es preveu que finalitze el 12 de desembre amb la presentació oficial de la llei per part de la Vicepresidenta Mònica Oltra.

En aquesta fase, que és on es trobem ara, l’administració ens ha explicat que ha fet una recopilació i estudi de totes les propostes rebudes fins a setembre de 2017. El propòsit, segons ens ha comentat Xavier Úbeda, és continuar en la ronda de reunions amb els distints grups i agents que hem col·laborat en l’elaboració d’aquest avantprojecte. A continuació ens ha lliurat una primera proposta d’esborrany als presents donant per finalitzat la fase de participació i, a grans trets, ens ha explicat els continguts de la llei.

INTERSINDICAL VALENCIANA estudiarà amb deteniment l’esborrany d’Avantprojecte Llei de Serveis Socials Inclusius i si s’escau farà les al·legacions pertinents de cara a meitat de desembre que és quan s’obrirà el termini oficial per presentar-les a la Conselleria.