Política social

La Plataforma de la Dependència presenta un decàleg de propostes de als partits polítics

Amb el lema ‘Pacte per l’autonomia personal i la dependència’, el passat 18 de maig es va presentar el Decàleg de propostes de la Plataforma de la Dependència en un acte on varen ser convocats representats dels distints partits polítics que concorren a les eleccions municipals de 2015 a l’alcaldia de València.

Representants dels partits polítics en la presentació del Pacte.
20 / 05 / 2015 | Intersindical

L’acte va tenir lloc a la seu de l’Associació de la Comunitat Valenciana d’Esclerosis Multiple (ACVEM), al carrer Serreria de València. Es varen llegir en veu alta les deu propostes que conformen el decàleg i a continuació cada representant polític va explicar com i de quina manera abordar en els seus programes electorals el tema de la Dependència en l’àmbit autonòmic.

A l’acte varen acudir membres de les diverses organitzacions del món de la discapacitat. Una vegada acabat el parlament dels polítics, els membres i familiars del col·lectiu de la discapacitat pogueren adreçar-se directament als representats polítics, explicant-los les greus dificultats que estan atravessant en el dia a dia, les perosnes que tenen familiars discapacitats amb greu rics d’exclusió social. A banda, varen manifestar directament a l’actual regidora de Benestar Social del PP la nesfasta política de retallades que estan patint les famílies.

Davant aquesta situació Intersindical Valenciana va exigir als representats dels distints partits polítics allí presents la immediata derogació de la normativa en sanitat, serveis socials i dependència que està ofegant directament a les famílies amb el copagament dels Serveis Socials que ha imposat l’actual govern del PP sense cap tipus de negociació.

Intersindical Valenciana continuarà sumant-se en totes les mobilitzacions que calga per donar suport a un dels col·lectius més desprotegits de la societat valenciana.