Solidaritat i pau

Per l’alliberament de presos i preses polítics al Paraguai

18 / 12 / 2012 | Vicent Mauri

Carta de petició per a l’alliberament de les preses i presos polítics de Curuguaty (Paraguai) i per a la investigación i aclariment dels fets ocorreguts en aquesta zona.

Les organitzacions socials i sindicals del País Valencià ( estat espanyol) sotasignants, davant l’empresonament de 12 camperoles i camperols a Paraguai, víctimes d’una persecució política i sotmesos a un procés ple d’irregularitats, acusats injustament per la massacre de Curuguaty el 15 de juny passat, on van perdre la vida 17 persones, la qual cosa va donar lloc a la destitució del president democràtic Fernando Lugo,

Reclamem

1.-La investigació i l’aclariment dels fets succeïts a l’estància Morumby de Curuguaty (Paraguai) per les suposades irregularitats del procés, com ho demostra un informe de la Plataforma d’Estudis i Investigació de Conflictes Camperols ( PEICC) que desenvolupa una investigació independent del cas en la zona.

2.- La immediata posada en llibertat dels 12 presos/es polítics de Curuguaty, cinc d’ells en vaga de fam i una d’elles embarassada, que estan sent objecte de tortures físiques i psicològiques, sense atenció mèdica adequada i amb un procés sense garanties .

Exigim l’excarceració de les camperoles i camperols següents:

Dolores López
  Maria Fani Olmedo Paredes
  Ruben Villalba
  Felipe Balmori
  Arnaldo Quintana Paredes
  Adalberto Castro Benítez
  Néstor Castro
  Lucia Agüero (en vaga de fam)
  Alcides Ramírez (en vaga de fam)
  Luis Olmedo ( vaga de fam)
  Nery Urbina ( en vaga de fam)
  Juan Carlos Tillería (en vaga de fam)

Organitzacions que signen:

CEDSALA ( Centre de Documentació i Solidaritat amb Amèrica Llatina i Àfrica), Asamblea 15-M Russafa, Acció Ecologista Agró, Plataforma Auditoria Ciutadana contra el deute País Valencià ( PACD-PV), Endavant ( OSAN), Esquerra Unida del PV ( EU), Intersindical Valenciana i Intersindical Solidària, COS ( Coordinadora Obrera Sindical), Valencia-Acoge, Coordinadora Valenciana de Solidaridad con Colombia ( CEAR PV, CEPS, CEDSALA; Intersindical Valenciana, Colectivo Sur Cacarica, Entreiguales Valencia).