Política social

Per un nou model social valencià

16 / 06 / 2016 | Intersindical

PROPOSTA DE FORMACIÓ D’UNA PLATAFORMA-MOVIMENT D’ACCIÓ SOCIAL

El nou govern de la Generalitat Valenciana, producte del canvi polític que va començar a desenvolupar-se al maig de l’any passat i que en la nostra opinió va ser propiciat pels canvis socials que ja s’anaven gestant des d’alguns anys més arrere, es troba -a un any vista- en la cruïlla de tenir una capacitat de maniobra limitada per la penúria dels seus recursos econòmics i una ciutadania –la valenciana- que ha optat majoritàriament per un canvi en profunditat pel que fa a les polítiques econòmiques i socials, però també de regeneració democràtica, transparència i participació ciutadana en la cosa pública.

Nosaltres creiem que els qui ens situem en l’espai de la intervenció social en molt diversos àmbits i que fa molt temps estem exclosos de les decisions governamentals -més enllà de votar cada quatre anys- hem de fer sentir la nostra veu i de generar espais de trobada per a formular propostes als governs del canvi -autonòmics o municipals- per a posar en comú la necessitat de canviar el model social actualment vigent en el nostre país.

El passat mes de gener ens reunirem amb responsables de la Conselleria d’Igualtat i Inclusió Social un grup de set col·lectius socials, sindicals i professionals. El nostre col·lectiu, Intersindical Valenciana i els Col·legis Professionals de Treball Social de València, Alacant i Castelló vam ser alguns dels presents. En aquesta reunió, ens vam comprometre a passar a la Conselleria una proposta de Participació Social i Ciutadana perquè alguns enteníem que fer suggeriments en la pàgina web de la Conselleria per un termini limitat a 31 de maig d’enguany, àdhuc estant bé, no és el que nosaltres entenem per un procés de participació per a consensuar els canvis legislatius necessaris i aconseguir el blindatge dels drets socials fonamentals i un sistema de protecció social que assegure a les persones, als grups socials i a les comunitats humanes els drets fonamentals per a resistir les crisis que cíclicament provoquen uns mercats desregulats, unes elits financeres i bancàries embogides per la cobdícia i unes elits polítiques al seu servei.

La nostra idea és conformar una plataforma/moviment que puga impulsar -més enllà de les reivindicacions particulars de cada col·lectiu- un nou model social al servei de la gent protegit per una Carta Valenciana de Drets Socials i una nova llei que regule el Sistema Públic de Serveis Socials.
Doncs bé, companys i companyes, us proposem ajuntar-nos per a intercanviar idees i explorar les possibilitats d’articular un moviment social (Plataforma) per a fer valdre el potencial de la intervenció de tots els col·lectius socials en aquesta ingent tasca.

Per a tot això és al que us convoquem.

No tenim quasi res a perdre i molt que guanyar contribuint totes juntes a la construcció d’una democràcia digna de tal nom i que es fonamenta en els valors de la igualtat, la solidaritat i la llibertat. Una democràcia que reconeguérem nítidament en els Drets Humans no com una referència retòrica sinó com una aspiració utòpica que guia l’acció social dels qui treballem, dia a dia, per la democràcia social, per la participació ciutadana i l’acció comunitària, per la justícia i la solidaritat social.

CONVOCATÒRIA

Estem difonent aquesta proposta a un bon grapat de col·lectius socials -fins a 32 col·lectius tenim comptabilitzats- de tot arreu de València i la comarca de l’Horta. Pensem que tots aquells que participeu de la idea que cal impulsar un espai, moviment o plataforma per tractar aquesta proposta de promoure un canvi del model social valencià podem intentar-ho ajuntant-nos en una assemblea oberta el pròxim dia 30 de juny a les 19:30h a la seu d’Intersindical Valenciana, C/ Juan de Mena, 18-baix. València (46008)

COL·LEGI OFICIAL DE TREBALL SOCIAL DE VALÈNCIA.
INTERSINDICAL VALENCIANA (Política Social)
COL·LECTIU DE TREBALL SOCIAL de Ca REVOLTA