1r de maig

1r de maig: Per un treball i una vida dignes. Reforcem els nostres drets

Aquest primer de maig, Intersindical Valenciana convoca manifestacions unitàries en Alacant, Elx, Castelló, València i Vinaròs

27 / 04 / 2022 | Intersindical

El primer de maig no és una data més del calendari: commemorem el Dia de la Classe Treballadora. Commemorem, ni més ni menys, les lluites de les treballadores i treballadors a tot el món i els avanços que han aconseguit eixes lluites. Enguany, igual que l’any passat, eixirem al carrer de manera unitària, amb el convenciment que juntes som més fortes i que només juntes podrem fer front a la crisi en què vivim.

Per desgràcia, la situació actual és pitjor que la de l’any passat: quan encara no ens hem recuperat de l’estafa neoliberal del 2008 i de la pandèmia, la crisi s’aprofundeix amb la inestabilitat generada per la guerra a Ucraïna. El sistema capitalista, patriarcal i colonial sempre troba formes per continuar guanyant i acumulant poder en detriment de les classes populars, a costa dels nostres drets i de les nostres vides. Les treballadores i els treballadors hem de dir prou! No podem continuar carregant sobre les nostres esquenes el pes dels conflictes! Ens hem de plantar davant les desigualtats i les injustícies!

Cada dia veiem com tindre un treball i una vida dignes es fa més difícil. La carestia de la vida està a nivells que no hem viscut fins ara, amb uns preus pels productes i serveis bàsics que ja no estan a l’abast de la majoria social: combustibles, electricitat, gas, aliments… s’han convertit en productes de luxe. Els salaris, les pensions i les prestacions socials no augmenten de la mateixa manera que els preus: és més, les poques millores resulten insuficients per compensar-ho. Els serveis públics no s’han enfortit tot el que cal per poder respondre adequadament a la ciutadania. La precarietat continuarà sent la norma general en el món del treball perquè el nostre marc laboral està condicionat per les reformes laborals del 2010 i del 2012, que no s’han derogat i que s’han de derogar ja, sense més esperes. La reforma laboral de l’actual govern de l’estat no respon a les necessitats de la classe treballadora perquè continua deixant intactes els privilegis de l’empresariat. S’ha primat un pacte que incloguera a la patronal en detriment dels interessos de les treballadores i treballadors. De nou, un incompliment electoral que provoca una desafecció de la ciutadania cap al govern i cap als sindicats majoritaris, que s’han arrogat una representativitat que els dona el paper. L’autèntica representativitat es guanya cada dia als centres de treball i als carrers, amb la participació activa de la classe treballadora i amb la mobilització que ens ajudarà a reforçar els nostres drets.

Per això el sindicalisme de classe i combatiu és més necessari que mai. Sembla obvi, però ho hem de repetir: els drets laborals es guanyen lluitant. I en aquesta lluita, la Intersindical Valenciana sempre apostarà pel treball sindical unitari, reivindicatiu, transformador, feminista, antifeixista, ecologista i valencià. Amb aquestos eixos, hem de continuar treballant des del present per aconseguir un nou futur que puga començar demà mateixa, per aconseguir treball i vida dignes, per reforçar els nostres drets. Només així podrem construir un món on la treballadores i treballadors visquem amb justícia social, igualitat i llibertat.

Visca el primer de maig!

Manifestacions unitàries
Alacant: Escales Jorge Juan, 11.30 h
Elx: Plaça de Barcelona, 12.00 h
Castelló: Plaça de Donoso Cortés, 12.00 h
València: Plaça de Sant Agustí, 11.30 h
Vinaròs: Plaça de l’Ajuntament, 11.30 h

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.