Eleccions sindicals

Eleccions sindicals a À Punt: Intersindical Valenciana competeix pel lideratge a la SAMC i la CVMC

Actualment som el 4t sindicat, amb 3 persones delegades

16 / 02 / 2023 | Intersindical

La secció de la Intersindical Valenciana a À Punt encara aquest divendres 17 de febrer les segones eleccions sindicals des de la recuperació del servei públic de la radiotelevisió valenciana. Aspira a augmentar els suports de la plantilla de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC), que aglutina la major part del personal, i aconseguir representació en la corporació matriu (CVMC), en què es presenta per primera vegada.

Pilar Badules (CVMC) i Antonio Villareal (SAMC) són els caps de llista amb què la Intersindical confia a augmentar el seu protagonisme en els comités d’empresa de l’ens i la societat.

En aquestes candidatures es capitalitzen anys de lluita sindical pel servei públic de radiotelevisió, ara traslladats a la defensa dels drets de les treballadores i treballadors d’À Punt. I ho fan sense canviar una coma de les històriques reivindicacions de la Intersindical: una empresa pública forta i una plantilla consolidada, amb la xifra de treballadores i treballadors necessaris per a oferir un servei públic en valencià i de qualitat.

Des del principi, els i les representants de la Intersindical han plantat cara contra les externalitzacions, la temptació de retallades i la llei del terç, la norma que ha encotillat la plantilla interna per sota de les necessitats estructurals del servei. Les reivindicacions més urgents, ara mateix, són la consolidació íntegra dels llocs de treball públics en actiu (que depenen d’una oferta pública complementària pendent de publicar) i l’aprovació d’un conveni col·lectiu que done seguretat jurídica a la plantilla.

La Intersindical d’À Punt concorre amb aquesta programa:

⦁ Estabilitat laboral i recursos econòmics per a consolidar la plantilla.

⦁ Resoldre els desequilibris entre empreses i categories.

⦁ Un conveni col·lectiu a l’alçada del sector públic i la realitat d’un mitjà de comunicació, amb recursos per a compensar l’excés de treball

⦁ Fiscalització i supervisió per a evitar la privatització de serveis.

⦁ Un autèntic programa de formació continuada, ajustat a les demandes reals de la plantilla i el moment, que afavorisca la carrera professional.

⦁ Una relació laboral més justa i equilibrada amb els quadres directius en l’organització i mediació en els conflictes

⦁ Protegir el servei públic À Punt en l’Estatut, assegurant-ne el futur al servei de la millora de la vida democràtica al País Valencià.

Plantem cara, posem seny!

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.