Aquestes declaracions són encara més preocupants si el PP guanya les eleccions amb ell de candidat.
L’assetjament psicològic, que abans de l’aparició de la precarietat laboral era anecdòtic, el declara haver patit un 15% de les persones treballadores.
Al Círculo de Empresarios Vascos, Núñez Feijóo va equiparar malaltia amb absentisme laboral, però les dades ens diuen que un 28,1% de les persones treballadores manifesten haver anat a la feina malaltes, el 30% de les dones i el 26,4% dels homes, el 41,8% de les treballadores autònomes i el 25,8% per compte d’altri.
L’impacte negatiu sobre la salut mental a l’Estat espanyol és 2,5 vegades superior entre les persones treballadores precàries en comparació a aquelles que són menys precàries o no ho són. El Regne d’Espanya és l’estat que més ansiolítics i hipnòtics consumeix al món per habitant. Un 11% d’adults declara haver consumit tranquil·litzants, relaxants o pastilles per dormir en les dues darreres setmanes. L’assetjament psicològic, que abans de l’aparició de la precarietat laboral era anecdòtic, el declara haver patit un 15% de les persones treballadores, de les quals un 72,1% són dones, víctimes, no només de la precarietat laboral, també del patriarcat.
Les persones subcontractades tenen un 65% més de probabilitat de patir un accident laboral i un 50% més de patir una malaltia professional.
Des de la contrareforma laboral del PP els accidents han anat augmentant: 404.286 el 2013, 458.023 el 2015, 515.082 el 2017, 562.756 el 2019, 571.274 el 2022. Recordem que, tot i haver-hi més persones afiliades a la Seguretat Social, les hores treballades són les mateixes, podem concloure que, amb les mateixes hores treballades, el 2022 es van registrar 166.988 accidents més que en 2012, un 40% més. Pel que fa als accidents mortals, la tendència és la mateixa: 452 morts el 2012, 467 el 2014, 552 el 2016, 554 el 2018, 711 el 2022 morts durant la jornada laboral, el 37% més en una dècada. Si comptem els accidents in itinere arribarien a 880 morts.
La derogació de la reforma laboral hauria de ser la preocupació de tots els polítics, molt més que l’absentisme laboral. Celebrem que Núñez Feijóo destape les seues cartes abans de les eleccions i demanem coneixement a la classe treballadora a l’hora d’anar a votar. Feijóo s’ha posicionat indissimuladament al costat d’un dels pitjors defectes de la patronal: la cobdícia.