Sindicalisme

CSIF, Intersindical, USO i SI demanen suspensió cautelar de l’aplicació de la llei de participació

Els quatre sindicats avisen que el Consell va excedir el termini de sis mesos a publicar-lo.

23 / 12 / 2015 | Intersindical

Els sindicats CSI · F, Intersindical, USO i SI han demanat hui per escrit al Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Comunitat Valenciana la suspensió cautelar del decret que aprova el Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de Participació i Col·laboració Institucional de les organitzacions sindicals i empresarials.

Els sindicats, que ja van denunciar aquesta regulació per discriminació sindical, ja que concentra tots els seus efectes en UGT i CCOO, expliquen que “el Govern, per dictar el reglament, va excedir el termini de sis mesos concedit per la disposició final segona de la llei habilitant” . La llei va ser publicada el 9 d’abril de 2015, mentre que el reglament ho va fer el 28 d’octubre, el que “determina la nul·litat de ple dret del decret esmentat”.

Els quatre sindicats han presentat recurs contra el decret 193/2015 del 23 d’octubre pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 7/2015 de Participació i Col·laboració Institucional, publicat el 28 d’octubre. En el document sol·liciten l’esmentada “mesura cautelar de suspensió provisional de la resolució impugnada fins que es dicte sentència definitiva en el present recurs contenciós-administratiu”.

Els sindicats recurrents subratllen la importància de la suspensió cautelar per “les conseqüències que es produiran de dur-se a terme aquest reglament”. I posen com a exemple que “que el que fins ara podria entendre com participació institucional s’amplia desmesuradament en aquest reglament. Fins i tot abasta impròpiament a tot tipus d’organismes dependents de la Generalitat, amb el que s’engrandeix la participació institucional dels sindicats CCOO i UGT, tot això en benefici exclusiu dels mateixos “.

D’aquesta manera, “tota aquesta projecció pública redundarà en un increment d’afiliació d’aquests sindicats. A partir d’aquest moment resultarà impossible als demandants revertir la situació creada a favor de CCOO i UGT, pel que el present recurs haurà perdut completament la seva finalitat legítima “. Per aquest motiu sol·liciten la suspensió cautelar del decret.