Drets democràtics

El nostre suport en la lluita pels drets laborals i les llibertats sindicals a ESFOSA

11 / 09 / 2016 | Intersindical

Des de la Intersindical Valenciana (IV), el Sindicat de Treballadors i Treballadores Intersindical de les Illes Balears (STEI) i la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) volem mostrar el nostre suport total a les companyes de la Coordinadora Obrera Sindical en la seua lluita pels drets laborals i les llibertats sindicals a ESFOSA i altres escorxadors d’Osona.

El propietari d’ESFOSA està intentant eliminar el sindicalisme combatiu que les companyes de la COS practiquen. Un sindicalisme incorruptible, basat en l’assemblearisme i l’acció col·lectiva de les treballadores.

Les llibertats sindicals existents van ser conquerides mitjançant moltes lluites i sacrificis. Avui mirar cap a una altra banda i no donar suport a la plantilla d’ESFOSA suposaria un acte de traïció no només cap a les companyes de la COS sinó a tota la classe treballadora, perquè si el màxim accionista d’ESFOSA (Josep Ramisa) aconsegueix revocar el comité mitjançant amenaces i coaccions s’obrirà un precedent molt perillós.

Tant la IV, com l’STEI i la IAC estem disposades, en la mesura de les nostres possibilitats, a participar i organitzar, plataformes i actes en defensa dels drets de les treballadores i les llibertats sindicals de les treballadores d’ESFOSA. No podem deixar d’anomenar a l’Alfon i Andrés Bódalo sindicalistes que compleixen condemna per haver defensat la dignitat de la classe treballadora.

Les companyes de la COS d’ESFOSA i les treballadores s’han començat a organitzar per millorar les condicions laborals de la indústria càrnia, condicions que, d’altra banda, són molt properes a aquelles del s.XIX, és a dir, sense seguretat laboral, jornades quilomètriques i salaris de misèria.

Per a totes elles, una abraçada solidària.