Sindicalisme

El Sindicat demana el Consell un pla de xoc per atendre les necessitats de la població

Intersindical Valenciana aposta per més ocupació, més drets i més igualtat

26 / 10 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana demana al nou govern de la Generalitat Valenciana que aposte decididament i ràpida per unes polítiques al servei de les treballadores i treballadors i de la majoria de la població valenciana. Per fer-ho, cal deixar enrere les polítiques neoliberals i antosocials que s’han practicat als darrers anys i tindre com a objectiu la millora de les condicions de vida de les treballadores i treballadors i del conjunt de la població valenciana.

Per al Sindicat, cal l’establiment d’un Marc Valencià de Relacions Laborals i de Protecció Social que servisca per a configurar unes relacions laborals pròpies en base a la nostra realitat socioeconòmica. En eixe sentit, el Sindicat aposta per valencianitzar l’àmbit laboral amb la creació d’una Agència Valenciana de Relacions Laborals que integre les competències ara gestionades pel SERVEF i l’INVASSAT. En definitiva, una agència que contemple una gestió integral de la formació, que implemente les polítiques actives d’ocupació i assumisca noves competències en aquest àmbit que ara estan en mans de l’estat.

A més, considera que cal un nou sistema de finançament i una fiscalitat pròpia per satisfer les necessitats de les valencianes i valencians i per dissenyar i portar endavant les polítiques pròpies sense ingerències del govern espanyol.

Les línies d’actuació laboral i sindical concretes que des del Sindicat es reclamen al Consell de la Generalitat són:

- potenciació les polítiques actives d’ocupació per la generació de treball estable i de qualitat;
- la reindustrialització de l’economia valenciana, suport als sectors tradicionals;
- augment de les partides pressupostàries dedicades a R+D+i;
- un treball i salari digne o una renda ciutadana bàsica suficient, a més de l’establiment d’una prestació per atur digna;
- recuperació de la pèrdua de poder adquisitiu, establiment de clàusules de revisió salarial i augment salarial del 2,5%;
- reducció jornada laboral;
- regularització dels horaris comercials;
- establiment d’un salari mínim de 1.200 euros mensuals;
- implementació dels programes per acabar amb les desigualtats per raó de gènere, orientació sexual, procedència o edat; acabar amb la discriminació salarial horitzontal i vertical i la precarietat laboral de les dones;
- implantar els permisos per naixement o adopció iguals, intransferibles i remunerats al 100% per a tots dos progenitors;
- potenciar els serveis públics per garantir la seua universalitat, gratuïtat i qualitat; consolidació del treball del personal interí; reversió de les privatitzacions i externalitzacions; dotació de plantilles suficients per generar llocs de treball en empreses, serveis i administracions públiques;
- potenciar la seguretat i salut en el treball per garantir un treball segur i saludable;
- coordinar la formació professional reglada amb les necessitats laborals, articulant un sistema que interrelacione el món laboral i la formació;
- derogar de la reforma laboral i de la reforma de les pensions;
- potenciació del sector audiovisual valencià i la reobertura de RTVV per generar llocs de treball en un sector que pateix una greu crisi;
- derogació de la Llei de Participació i Col·laboració Institucional que suposa el finançament clientelar de CCOO, UGT i CIERVAL;
- posada en marxa de mesures per acabar amb el frau fiscal, l’economia submergida i els paradisos fiscals.

El Sindicat espera que el Consell atenga aquestes reivindicacions i pose en marxa, de manera immediata, un veritable Pla de Xoc de mesures socials, laborals i prestacions per atendre les treballadores i treballadors que estan en una situació d’exclusió social o en perill d’estar-lo si des de les Administracions Públiques no s’actua amb rapidesa i diligència.