Drets laborals

El Tribunal Suprem condemna a Ford per retallar salaris de la plantilla

STM Intersindical Valenciana expressa la seua satisfacció per aquesta sentència.

Votació en la factoria de Ford Almussafes.
17 / 01 / 2018 | Intersindical

El Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall Intersindical Valenciana, junt a CCOO i CGT, han guanyat una nova sentència contra Ford per les retallades salarials en 2015. La sentència suposa una desautorització a Ford però també al Comité d’Empresa, controlat per UGT, que pretenien retallar els salaris del conjunt de la plantilla. El TS anul·la un acord salarial entre UGT i la direcció de Ford que anava en contra de l’article 32 del Conveni Col·lectiu.

Els fets es remonten a principi de 2016 quan Ford i UGT van pactar suprimir els endarreriments de 2015. L’empresa volia que l’augment pactat en el conveni, que era del 0,9 %, no tinguera cap efecte en haver-se situat l’IPC de 2015 en un 0%. El Comité d’Empresa, amb majoria d’UGT, va pactar una reducció salarial contrària a l’establert al conveni col·lectiu per la qual cosa STM ­ Intersindical Valenciana s’hi va oposar i ho va denunciar als tribunals de justícia. L’Audiència Nacional primer i, ara el Tribunal Suprem han donar la raó als sindicats que van recòrrer aquesta retallada salarial. Una sentència que obliga a Ford a retornar els diners que són propietat de les 9000 persones que hi treballen. STM Intersindical Valenciana xifra el pagament en uns 1,3 milions d’euros que han de ser abonats per l’empresa a la plantilla.

Mordecai Pérez
19 / 01 / 2018 - 22:50

He oído que los compañeros de Ford en Alemania y Rumanía están pasando por algo parecido. ¿Alguien tiene más información al respecto? Sería bueno informar a la platilla.

Andrea Lobo
22 / 01 / 2018 - 18:29

Saludos, sí los trabajadores de Ford en Rumanía realizaron una huelga contra el contrato entreguista que quería empujar su sindicato que ha recibido un apoyo internacional, incluyendo trabajadores de Ford en EE.UU. y Alemania. Comparto un par de artículos, si los trabajadores en Valencia se ponen en contacto con nuestro sitio podemos seguir avanzando esta lucha en el único plano que puede ser efectiva, el internacional. http://www.wsws.org/es/articles/2018/01/03/ruma-j03.html