Drets laborals

El Tribunal Suprem declara legal el Conveni de treballadores i treballadors de Finques Urbanes de València i Castelló

Intersindical Valenciana va recórrer una sentència de 2020 del TSJ de la Comunitat Valenciana que el declarava nul

29 / 07 / 2022 | Intersindical

El Tribunal Suprem ha revocat la sentència del TSJ que declarava nul el Conveni de treballadores i treballadors de Finques Urbanes de València i Castelló. La sentència, del 21 de juliol de 2022, estima el recurs interposat per Intersindical Valenciana, l’Associació de Propietaris i Comunitats de Propietaris de Castelló i València, i un altre sindicat que havia signat el Conveni.

L’any 2018 es va signar el Conveni de Treballadores i Treballadors de Finques Urbanes de València i Castelló en 2018. Al mateix temps, es va constituir l’Associació d’Empresaris i Empresàries multiserveis de la Comunitat Valenciana (AEEEM) amb la finalitat d’impugnar-lo, ja que el conveni havia d’aplicar-se als treballadors i treballadores de les empreses multiserveis contractades per les Comunitats de Propietaris. La signatura del Conveni els obligava a aplicar-los millors condicions laborals i a pagar salaris dignes.

El Tribunal Suprem considera que una patronal de multiserveis no pot impugnar el conveni, ja que no pertany al sector. La sentència reconeix que el conveni és legal i que s’ha d’aplicar amb caràcter general. A més, reforça els convenis sectorials com a referents de les condicions laborals de les treballadores i treballadors.

STICS-Intersindical Valenciana considera que aquesta sentència és un gran pas avant en les condicions laborals del sector, ja que dona validesa a un conveni propi i digne que s’ha aconseguit, després de molts anys de lluita en un sector tan desprotegit com aquest.