Drets laborals

Hem superat amb escreix el repte del 18 de juny: ara hem de seguir

Valoració positiva de la vaga convocada contra l’abús de temporalitat en les administracions

21 / 06 / 2021 | Intersindical

Les organitzacions convocants de la la jornada de mobilitzacions del 18 de juny contra l’abús de la temporalitat a les administracions públiques,  Intersindial Valenciana, CGT, CNT i la Coordinadora Valenciana d’Empleats Públics en Frau de Llei, volem fer palesa la nostra satisfacció pel resultat de la jornada de vaga al País Valencià i al conjunt de l’estat.

Hem aconseguit que la nostra lluita i les nostres reivindicacions tinguen un gran ressò públic i, no només això, la pressió exercida a les darreres setmanes ha provocat que el Ministeri i els sindicats de la Mesa General estatal trontollen en la seua determinació de traure endavant una reforma de l’Estatut Bàsic; una proposta de reforma francament negativa per als interessos del col·lectiu de personal públic temporal i interí.

Per tant, ens hem de felicitar individualment i col·lectivament. Moltes gràcies a totes les persones que, amb la seua participació, han contribuït a l’èxit de la mobilització, als sindicats que creuen en les reivindicacions legítimes de les persones en abús de la temporalitat i a les coordinadores valenciana i estatal de personal públic temporal per la seua perseverància. Ha estat, sense pal·liatius un triomf que, ens ha de servir per seguir amb la lluita, perquè, companyes i companys, res està assegurat i tot per aconseguir.

Hui mateix, dilluns 21 de juny es reuneix la Mesa General de les Administracions Públiques de l’Estat, en la qual s’ha de debatre un nou document sobre la reforma de l’EBEP i sobre els processos d’estabilització que, malgrat haver canviat allò més agressiu pel personal temporal i interí de la proposta anterior, encara està molt lluny de recollir les demandes que hem plantejat des de fa mesos. No podem entrar en detall sobre la proposta actual, perquè el document que ha transcendit no assoleix els requisits formals que permeten atorgar-li l’autoria al Ministeri; per tant, cal esperar a tenir la confirmació de la seua procedència i del seu contingut per fer l’anàlisi acurat. Així i tot, avancem que, de confirmar-se, no recull les nostres expectatives col·lectives.

En conseqüència, cal mantenir-se alerta, no baixar la guardia i estar preparats per si, de nou i en qualsevol moment, cal tornar a eixir al carrer. Perquè, sense cap mena de dubte, voldran aprofitar l’estiu per tancar la qüestió i evitar noves mobilitzacions. Companyes i companys: força i endavant!