Finançament

Intersindical aposta per la mobilització social contra l’infrafinançament

Intersindical Valenciana considera que, davant l’actual situació d’infrafinançament, motivada per l’espoli fiscal i la manca d’inversions que pateix el País Valencià cal una mobilització social, sostinguda en el temps, plural, que abaste tot el territori valencià, i a totes les organitzacions que, de veritat, estiguen disposades a organitzar-se i lluitat per acabar amb aquesta situació històrica.

20 / 09 / 2018 | Intersindical

El Sindicat considera que l’estratègia seguida per algunes entitats i partits no ha servit per capgirar la situació d’espoli, ni per millorar el finançament ni les inversions, un fet que és evident i notori.

Per Intersindical Valenciana, la situació actual no pot perllongar-se per més en condicionar la qualitat de vida de les valencianes i valencians i també el propi autogovern en no disposar el Consell dels recursos necessaris per aplicar les politiques socials, eductives, sanitàries… que calen per avançar envers una societat cohesionada i igualitària. És per això que el Sindicat considera que cal sumar a les declaracions, manifestos, debats, accions puntuals, una programació de mobilització, sostinguda en el temps, real, contínua, inclusiva, feminista, igualitària, plural i diversa, que agrupe a totes les entitats, no només a unes poques, per molt representatives que siguen, si realment es vol incidir realment en la política i aconseguir un finançament just i unes inversions reals que acaben amb tants anys de discriminació i espoli.

Les valencianes i valencians, les treballadores i treballadors, no podem esperar a la propera legislatura per seure’s a negociar un nou sistema de finançament, és una tasca urgent i necessària per la qual cosa, Intersindical Valenciana fa una crida al govern espanyol a impulsar la negociació i al Consell de la Generalitat i a la societat valenciana a impulsar una mobilització social real, massiva, plural i unitària per aconseguir obrir la negociació immediatament per disposar dels nostres propis recursos, condonar el deute històric, augmentar les inversions per damunt de la mitjana estatal per compensar les discriminacions que hem patit al llarg del temps, i avançar envers una sobirania econòmica i fiscal per tindre les claus de la caixa.