Finançament

Intersindical crida a la mobilització contra l’infrafinançament

El Sindicat demana més pluralitat en la Comissió de Seguiment pel Finançament Just

08 / 01 / 2018 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que el Consell de la Generalitat Valenciana ha d’obrir la Comissió de Seguiment pel Finançament Just a totes les entitats compromeses amb aquesta reivindicació històrica i que hi vulguen participar. El Sindicat fa aquesta proposta després que el president de la Generalitat, Ximo Puig, haja anunicat la reunió de la comissió de seguiment per al dilluns, 8 de gener, en què només estan presents els grups parlamentaris valencians, la patronal, els dos sindicats majoritaris, la FVMP i les universitats.

Montoro condiciona el finançament a la submissió en les polítiques econòmiques

La situació d’infrafinançament és molt greu i afecta a tots els àmbits de la societat valenciana, per la qual cosa Intersindical Valenciana no entén que la composició de la comissió de seguiment pel finançament valencià estiga limitada a determinades entitats i que d’altres estiguen excloses. El Sindicat afirma que aquest moment requereix de la màxima unitat i participació de totes les entitats per donar una reposta ferma a les actuacions del govern espanyol, que manté la situació d’espoli i discriminació en finançament i inversions, la qual cosa afecta negativament el nostre futur com a poble i el nostre autogovern.

Per aquestes raons, Intersindical Valenciana considera que cal apartar-se de les velles fórmules polítiques, del vell “diàleg social”, que no han donat un bon resultat per a les valencianes i valencians i que cal iniciar nous camins més plurals, més participatius, més horitzontals, més representatius de la societat valenciana, sense exclusions ni limitacions que no porten enlloc. Davant la negació del govern espanyol del que és evident i reconegut en totes les instàncies, la discriminació financera del País Valencià, i el fracàs dels intents de negociació política d’un nou model de finançament, la resposta sols passa per cedir el protagonisme al conjunt de la societat.

Finalment, Intersindical Valenciana considera que l’actuació del ministre Montoro és immoral i inacceptable en una societat democràtica: és un xantatge en tota regla en condicionar la millora del nostre finançament a la submissió a les politiques del govern espanyol. El Sindicat crida a superar la fase de mobilitzacions puntuals i a passar a una veritable mobilització, des de baix, sostinguda en el temps, arreu de tot el territori, fins aconseguir acabar amb l’infrafinançament i l’espoli que patim històricament.