Generalitat

Intersindical demana el Consell que siga valent davant Montoro

Intersindical Valenciana exigeix a la Generalitat que, siga coherent amb als acords de Mesa General, en les negociacions amb Montoro sobre reducció de la temporalitat al sector públic.

El Palau de la Generalitat
27 / 03 / 2017 | Intersindical

Avui, s’ha celebrat una reunió informativa, convocada per la Consellera de Justícia, per explicar als sindicats de la Mesa General de Negociació el posicionament de la Generalitat, sobre les mesures de reducció de la temporalitat que proposa el govern de l’estat.

Exigim al Consell que pose en valor la seua autonomia per definir les línies en política de personal

Cal recordar, que aquestes propostes, consisteixen en l’establiment, per 2017, d’una taxa de reposició del 100% d’efectius als serveis públics considerats com essencials i d’un 50% en la resta. Així mateix, contemplen l’autorització, a les diferents Administracions Públiques, perquè puguen poder acordar ofertes públiques d’ocupació addicionals, de forma que es puga reduir la temporalitat per sota del 8% al llarg de la legislatura. En aquest cas, també en referència als serveis públics essencials. Aquestes han de ser negociades a la Mesa General de les Administracions Públiques a l’àmbit estatal, on estan presents a més dels sindicats, el govern de l’estat, els governs autonòmics i les entitats locals, que es reunirà el proper 29 de març.

Per Intersindical Valenciana, aquestes mesures són insuficients, perquè mantenen i incrementen els nínxols de precarietat al sector d’administració general, on la taxa de reposició no garanteix, ni tan sols, la reposició de les jubilacions i perquè tampoc està inclòs aquest sector a l’àmbit d’aplicació de les ofertes d’ocupació específiques per promoure l’estabilitat laborals dels empleats i empleades públics.

A més, la proposta presentada pel ministre d’Hisenda Cristóbal Montoro no permet ni augmentar la despesa, ni la plantilla dels serveis públics, per la qual cosa hem de qualificar la proposta de immobilista.

Per altra banda, aquestes les ofertes d’ocupació per la reducció de la temporalitat estan dissenyades com a convocatòries ordinàries, pel sistema de concurs-oposició; amb la qual cosa, sí que poden complir amb la finalitat de reducció de la temporalitat, però en cap cas poden ser considerats com a processos de consolidació del personal interí.

Per totes aquestes raons, Intersindical Valenciana considera que, són insuficients, perquè no s’aborda el problema de la temporalitat de forma global, creant greuges comparatius i aprofundint en la precarietat laboral en determinats sector que, també, són bàsics per la correcta prestació del serveis públics.

En aquest sentit, Intersindical Valenciana, reivindica la plena vigència de l’Acord de Legislatura i l’Acord de Mesa General signats el 6 de juny i el 23 de desembre, respectivament,  entre els sindicats representatius als sectors públics i la Generalitat sobre reducció de la temporalitat i altres aspectes relatius a condicions laborals. A grans trets i en relació amb les matèries laborals regulades per normes estatals , aquests acords contemplen exigir davant l’Estat la supressió de les taxes de reposició, la recuperació del poder adquisitiu perdut en els darrers anys, l’accés a la jubilació parcial de les empleades i empleats públics i la percepció íntegra de les retribucions en les situacions d’incapacitat temporal.

És per això que exigim a la Generalitat que, com a administració pública afectada pel contingut de les propostes del Govern de l’Estat i per les atribucions que li confereix la transferència de competències en matèria de serveis públics i personal, pose en valor la seua autonomia per definir les línies en política de personal i per defensar els acords i compromisos als que ha arribat amb els sindicats.