Partits polítics

Intersindical es reuneix amb Podem per tractar temes socials i laborals

02 / 06 / 2017 | Intersindical

La Confederació Intersindical s’ha reunit amb Podem per tractar sobre la situació laboral, social i econòmica, la moció de censura, els pressupostos generals de l’Estat i per establir vies de comunicació entre les dues organitzacions.

Per part de Podem han assistit a la reunió Rafael Mayoral, secretari de Societat Civil i Moviment Popular de Podem i Alberto Rodríguez, portaveu del Grup Parlamentari Confederal de Units Podem- En comú Podem- En Marea a la Comissió d’Ocupació i per part de la Confederació Intersindical, Jesús de la Roza, Mª Luz González, Sixto Casado i Vicent Maurí.

Intersindical i Podem han coincidit en la necessitat de mantenir una comunicació fluïda sobre els assumptes d’interès d’ambdues organitzacions per a això es realitzaran noves reunions de treball sectorials i generals per a intercanviar informacions i propostes en matèria laboral, serveis públics (educació, sanitat, transport ), pensions o polítiques d’igualtat de gènere.

Entre els temes concrets que s’han abordat en la reunió hi ha la necessitat immediata d’un pacte d’estat contra la violència masclista; la necessitat de garantir les pensions públiques i dignes i de derogar la reforma de les pensions; la derogació de les reformes laborals, augments salarials, contractes laborals dignes i amb drets i garantir la negociació col·lectiva; la necessitat de modificar l’actual sistema de representació sindical per un que garantesca la pluralitat sindical; l’estabilitat i la consolidació del personal interí de les administracions públiques que suposa la supressió de l’article 19 dels PGE i mesures extraordinàries que ho facilitin aspecte no contemplat en l’Acord per a la millora de l’ocupació pública signat per Montoro, CCOO, UGT i CSIF o la preocupació pel Pacte Educatiu que hauria de servir per potenciar l’escola pública i no com pretén el PP per potenciar els centres privats.

També s’ha parlat de la necessitat de la mobilització social per avançar en el camí del canvi real de les polítiques socials i laborals ja que només amb l’acció institucional no serà possible.

Finalment, també ha coincidit en la necessitat de desplaçar del govern al Partit Popular ja que està executant polítiques contràries als interessos de les treballadores i dels treballadors i del conjunt de la societat.