Partits polítics

Intersindical exigeix que el Partit Popular assumesca responsabilitats pel cas Castellano

La societat valenciana ja no pot més: cal que el Partit Popular abandone tota instància de govern al País Valencià. Cal que es depure de veritat de corruptes i que faça propòsit d’esmena abans de tornar a gestionar cap institució pública valenciana. L’enèsim escàndol de corrupció que afecta al Partit Popular valencià ens ha dut a l’esperpèntica imatge del cap de la Policia, el Delegat del Govern Serafín Castellano, detingut i emmanillat per ordre d’un jutge, acusat de corrupció.

Serafin Casrtellano, detingut
31 / 05 / 2015 | Intersindical

Després de la gran derrota electoral del 24 de maig, quan ja queda clar que no governarà les principals administracions públiques valencianes, al PP només li’n quedaven dues: la Diputació de Castelló i la Delegació del Govern. Ara ha caigut el titular d’aquesta última.

La detenció de Serafin Castellano, únic gran dirigent del PP valencià (va ser president provincial de València abans d’Alfonso Rus, precisament), posa de manifest de nou que les formes d’actuació corruptes no són una anècdota en el PP, sinó tota una cultura que han implantat al llarg dels més de vint anys de governar els principals ajuntaments, diputacions i Generalitat.

Quina nova vergonya ens espera? Un conseller o una consellera en actiu? El vicepresident o el president de la Generalitat? Ministres? El president del Govern?

A Serafin Castellano el va nomenar Delegat del Govern el Consell de Ministres, i és el Consell de Ministres, tot ell en mans del PP, qui ha d’assumir responsabilitats. Si no ho fa el president, Rajoy, ni la totpoderosa vicepresidenta, Sáenz de Santamaría, caldrà que ho faça el Ministre d’Administració Pública, que també ho és d’Hisenda, Cristóbal Montoro, ja que el nomenament de Castellano depen d’eixe ministeri.

No és hora d’amagar-se més, senyor Rajoy: faça dimitir o cesse el ministre Montoro. O convoque eleccions i que la ciutadania de l’Estat Espanyol trie un nou govern.