Generalitat

Intersindical li proposa al Govern mesures per a un canvi real

El Secretariat Confederal Intersindical Valenciana s’ha reunit per analitzar i valorar la situació generada per la constitució del nou govern de la Generalitat Valenciana en funció dels resultats electorals del passat 24 de maig.

10 / 07 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha valorat postitivament el canvi que s’ha produït al govern després de vint anys de polítiques neoliberals, antisocials i antivalencianes. Unes polítiques que han situat el País Valencià en un situació d’emergència laboral, social i nacional. Per aquest motiu, el Sindicat ha estat present i ha impulsat nombroses mobilitzacions laborals i socials per fer front les polítiques conservadores del PP que tan de mal han fet a les valencianes i valencians.

Intersindical demana combatre les elevades taxes de desocupació, temporalitat, precarietat i desigualtat

El Sindicat demana al nou govern que active unes polítiques laborals, socials, econòmiques i nacionals que suposen una millora de les condicions de vida de la ciutadania i servesquen per avançar envers una societat més lliure, cohesionada, justa i igualitària.

En eixe sentit, una de les prioritats que Intersindical Valenciana reclama al nou govern és combatre les elevades taxes de desocupació, temporalitat, precarietat i desigualtat que caracteritzen el mercat laboral valencià. Per això es reclamen unes altres polítiques actives, l’assumpció de més competències en matèria laboral, un nou model productiu i mesures concretes per acabar amb les desigualtats per raó de gènere, orientació sexual, procedència o edat.

Intersindical Valenciana considera que cal avançar en aspectes com la creació d’ocupació estable amb drets; la reducció de la jornada laboral; l’establiment d’una renda ciutadana; la seguretat i salut laboral o la millora de les condicions laborals i socials.

A més, des del Sindicat es demana al nou govern que aposte, de manera clara i contundent, per potenciar els serveis públics de titularitat pública com un element central per garantir els drets bàsics de la ciutadania. Aquests serveis són una garantia per avançar en la cohesió social i per acabar amb les desigualtats socials existents. Per la Intersindical Valenciana, cal revertir les privatitzacions i destinar més recursos i personal a l’educació, o la sanitat, els serveis socials, els transports públics i a sectors com la dependència o la discapacitat. També cal posar els mitjans necessaris. tant des de les administracions locals com des del govern valencià, per acabar amb la violència de gènere.

A més, des de la Intersindical Valenciana es considera prioritari donar un pas endavant en la política lingüística per impulsar una veritable igualtat de les nostra llengua en tots els àmbits socials, incloent-hi l’ensenyament. En eixe sentit, un dels assumptes urgents ha de ser la reobertura de RTVV.
Per Intersindical Valenciana totes aquestes mesures, i altres, són necessàries per capgirar el país de la situació que es trobava. Una situació generada per les polítiques del l’anterior govern però també per un finançament injust i insuficient. Per aixó, des de la Intersindical Valenciana s’aposta per mobilitzar la societat valenciana per acabar amb l’espoli fiscal, aconseguir un finançament just i assumir més competències per fer real el nostre autogovern.

Finalment, Intersindical Valenciana ha demanat reunions al President Ximo Puig, a la Vicepresidenta Mónica Oltra i a diversos consellers per traslladar-los les seues propostes en diverses matèries.