Moviments socials

Intersindical participarà mobilitzacions per commemorar el 10é aniversari de la Llei Dependència

El Sindicat demana un impuls de les polítiques d’atenció a les persones dependents

10 / 12 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana participarà en les mobilitzacions convocades per les Plataformes en defensa de les persones en situació de dependència convocades a diverses localitats valencianes per commemorar el 10é aniversari de la Llei 39/2006 de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència. Aquest diumenge, 11 de desembre, a les 12:00 hores, es farà l’acte central unitari i reivindicatiu davant de les Corts Valencianes sota el lema «Seguim lluitant».

Intersindical Valenciana, que forma part de les Plataformes convocants, considera que les Administracions Públiques han de donar compliment i desenvolupar la Llei de Dependència per garantir, entre altres reivindicacions, una gestió ràpida, eficaç i eficient de les sol·licituds de reconeixement de la situació de dependència que donen accés a les prestacions, destinar els recursos econòmics suficients per atendre totes les necessitats de les persones en aquesta situació i possibilitar una atenció pública professional personalitzada.

Per al Sindicat, és necessari implementar amb determinació aquestes mesures per augmentar els percentatge de persones dependents ateses per serveis professionals i avançar envers la universalització del dret de les persones a què els serveis públics d’atenció a la dependència els proporcionen l’autonomia funcional plena.