Drets laborals

Intersindical Valenciana convoca concentració per reivindicar un increment salarial del personal públic que permeta la recuperació del poder adquisitiu

L’acció reivindicativa tindrà lloc dilluns 25 d’octubre a les 15.30 davant de la Ciutat de la Justícia de València, coincidint amb la reunió de la MGN I

22 / 10 / 2021 | Intersindical

El Consell proposarà el proper dilluns 25 d’octubre, en la Mesa General de Negociació de personal funcionari, estatutari i laboral de la Generalitat Valenciana (MGN I), incloure als Pressupostos de 2022 un increment retributiu pels empleats i empleades públics del 2%, en sintonia amb el que ha acordat el Consell de Ministres.

Per a Intersindical Valenciana la proposta d’increment salarial del 2% resulta poc menys que ofensiva per al conjunt de les treballadores i treballadors públics.  Un col·lectiu que venim acumulant pèrdues de poder adquisitiu any rere any i que, a final de 2021, podrien situar-se en un 11’1%.
Unes dades que posen en evidència, en primer lloc, el fracàs dels acords retributius signats per CCOO, CSI-F i UGT amb el Govern i, en segon lloc, la necessitat de compensar aquesta pèrdua de poder adquisitiu amb increments salarial substancials i amb mesures correctores de les errades en les previsions de l’IPC.

És per això que, des d’Intersindical Valenciana plantegem que, com a mínim, l’augment retributiu per l’exercici 2022 ha de situar-se en un 4%; xifra que es correspon amb la suma de la desviació entre l’IPC previst i real de 2021 i la previsió per a 2022. Ara bé, aquest 4% sols garanteix que no perdrem més poder adquisitiu, si la previsió és encertada; raó per la qual cal introduir la garantia de la clàusula de revisió salarial i, si, a més, es vol avançar en la recuperació del poder adquisitiu, s’hauria d’incloure als Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 un fons addicional per la recuperació gradual del 100% de les pagues extraordinàries.

Unes reivindicacions que no suposen la restitució plena del poder adquisitiu de les empleades i empleats públics anterior a 2010; però sí una aposta seriosa per a restablir els drets laborals d’aquest personal i que són perfectament compatibles amb la previsió d’increment del PIB per a 2021 i 2022.
Per tant, des d’Intersindical Valenciana hem convocat una concentració, a les 15’30 hores a la Ciutat de la Justícia de València, coincidint amb la reunió de la MGN I en la qual es negociarà el capítol de personal dels Pressupostos de la Generalitat de 2022, per reivindicar del Govern i del Consell un increment salarial que garantisca la recuperació del poder adquisitiu perdut al llarg de la darrera dècada i la dignificació de l’ocupació pública.