Drets laborals

Intersindical Valenciana convoca una nova vaga de personal interí per al 30 de novembre

Les esmenes transaccionals al Decret Iceta presentades per PSOE, Podem, ERC i PNV no garanteixen la consolidació del col·lectiu temporal i interí

Cartell de convocatòria de la vaga del 30 de novembre
17 / 11 / 2021 | STEPV

La setmana passada es van fer públiques les esmenes que els esmentats partits van acordar i que transaccionen les que van presentar els partits en la Comissió de Funció Pública del Congrés dels Diputats.

Desmentim que aquestes esmenes consoliden el personal interí i temporal amb 5 anys d’antiguitat

En primer lloc, cal desmentir que aquestes esmenes consoliden el personal interí i temporal amb 5 anys d’antiguitat mitjançant un concurs de mèrits. Les esmenes no parlen de persones, si no de les places que es poden oferir al concurs de mèrits, que són les existents des d’abans de l’1 de gener de 2016, és a dir, les existents des de fa més de 5 anys, però no a les persones que ocupen aquestes places. A més, el concurs de mèrits no és restringit per al personal temporal i interí, sinó que és de lliure concurrència, per tant, no es pot afirmar amb la categoria que s’ha afirmat que es consolidarà el personal interí, ja que també hi podrà accedir al concurs qualsevol persona que complisca els requisits de participació.
A més, es manté el cessament del personal interí amb tres anys d’ocupació d’una plaça, fet que castiga les persones i no l’administració, que és la que està incomplint la seua pròpia normativa en no haver convocat els processos selectius en el moment corresponent, que és als dos anys de l’existència de les places, fet que ha generat els alts índex d’abús de temporalitat actuals.
La solució, per tant, ha de passar per consolidar aquest personal amb un concurs de mèrits restringit per al personal interí, en el qual s’han d’oferir totes les places que aquest col·lectiu està ocupant des de fa, almenys tres anys. La resta de places, és a dir, aquelles que s’han generat els darrers tres anys, que s’oferisquen per lliure concurrència a les persones que, legítimament, volen accedir a la funció púbica.
És per això que Intersindical Valenciana va convocar una assemblea de personal interí ahir per la vesprada, en la qual es va acordar convocar una nova vaga de personal interí per al 30 de novembre. Prèviament, el 23 de novembre, es convocaran concentracions als centres de treball per exigir que el projecte de llei garantisca la consolidació del personal interí.

Descarrega’t i difon el cartell de convocatòria ací