Sindicalisme

Intersindical Valenciana demana al nou govern mesures en matèria laboral i ocupació digna i estable

03 / 06 / 2015 | Intersindical

El Secretariat Confederal de la Intersindical Valenciana ha valorat els resultats de les eleccions autonòmiques i municipals del passat 24 de maig. Per aquest, els resultats són la conseqüència de la voluntat ferma del poble valencià d’acabar amb les polítiques antisocials i antivalencianes que s’han vingut practicant al llarg dels darrers anys. A més, per la Intersindical Valenciana sense l’organització i la lluita de nombroses plataformes, xarxes i entitats socials, sindicals i polítiques arreu del País Valencià no s’hagueren produït els resultats electorals del 24M.

Intersindical Valenciana considera que ara cal donar un gir a les actuals polítiques socials, laborals i econòmiques i a la forma de fer-les. En eixe sentit aposta com una de les seues reivindicacions principals per la participació real de les persones, organitzacions i societat valenciana en el seu disseny i decisió.

El Sindicat reclama al nou govern de la Generalitat Valenciana unes polítiques actives d’ocupació que acaben amb la situació de més de 488.000 persones que no tenen treball i amb la temporalitat i precarització de moltes de les persones que en tenen. També reivindica la millora dels salaris de les treballadores i treballadors valencians que, en aquests moments, se situen més d’un 10% per sota de la mitjana estatal i molt allunyats dels salaris de País Basc, Catalunya o Madrid. Les polítiques laborals i salarials han de suposar acabar amb la bretxa salarial entre homes i dones que és de més de 6.500 euros al nostre territori i amb totes les discriminacions que pateixen les dones en el món del treball. El Sindicat també demana la nova administració treballe per acabar amb totes les desigualtats que es produeixen en el món del treball envers col·lectius socials que, ara mateix, són discriminats per per qüestió de gènere, orientació sexual, procedència…

Per Intersindical Valenciana la creació d’ocupació digna i estable, el repartiment del treball, la reducció de la jornada laboral, la millora de les condicions laborals, l’establiment d’una renda bàsica ciutadana, un canvi en el model productiu i acabar amb les desigualtats laborals i salarials són eixos necessaris per un canvi real en les polítiques laborals. A més, des del Sindicat es reivindica una aposta decidida pels serveis públics de titularitat pública. En conseqüència considera que cal revertir els processos de privatització, externalització o gestió privada dels serveis públics que han caracteritzat les polítiques dels darrers governs valencians. Els serveis públics com la sanitat, l’educació, el transport o els serveis socials, els programes per l’atenció a les persones depenents o amb discapacitat o la reobertura de RTVV… han de ser prioritats en el programa del nou govern valencià. El Sindicat afirma que en aquests àmbits també es pot generar ocupació que revestesca en la millora dels serveis públics i de l’atenció dels seus usuaris.

Per altra part, també considera necessari activar altres polítiques en: igualtat de gènere, cultura, vertebració del territori, llengua, ajudes socials, drets de la ciutadania, participació social, medi ambient i defensa del territori… per avançar cap una societat més justa i igualitària.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana es proposa acabar amb la discrecionalitat de les subvencions i del finançament de les organitzacions sindicals. Per això, reclama la derogació de la recent Llei de Participació Institucional que era només una llei per garantir el finançament arbitrari a dos sindicats i la patronal valenciana.

Miguel Ángel Alba
03 / 06 / 2015 - 12:21