Drets laborals

Intersindical Valenciana demana al govern que vigile el compliment de la Llei rider

Intersindical Valenciana es posa a disposició dels riders per evitar que les empreses continuen imcomplint la legislació laboral

12 / 08 / 2021 | Intersindical

El govern espanyol va aprovar, al mes de maig, la Llei rider que establia un termini de tres mesos per a que les empreses dels sector de repartiment de menjar a domicili s’hi adaptaren a la nova normativa. La llei rider es va aprovar davant la pressió del col·lectiu dels riders, els sindicats de classe alternatius i les nombroses sentències que reconeixien la laboralitat i que obligaven les empreses a contractar els “falsos autònoms” com assalariats. La llei, que en realitat és una disposició addicional en l’Estatut dels Treballadors, recull la “presumpció de laboralitat” en l’àmbit de les plataformes digitals de repartiment per “clarificar” el que diuen les nombroses sentències que, una rere altra, han reconegut la laboralitat dels riders. En realitat, la llei va causar una notable decepció entre els riders que havien estat lluitant, des de deia anys, per acabar amb la vulneració de la legislació laboral que feien les empreses com Glovo o Deliveroo. Aquest col·lectiu, de la mateixa manera que el Sindicat, considerava que la llei hauria d’haver anat més enllà del que va fer el govern espanyol.

Ara, el dia que acaba el termini que la llei rider ha donat a les empreses, estem veient que no totes van a aplicar-la. De fet, algunes d’elles, han anunciat subcontractacions que no són més que cessions il·legals de treballadores i treballadors o que mantindran l’actual model que ha estat rebutjat pels tribunals de justícia i per la llei rider. És per això que, des de la Intersindical Valenciana, s’exigeix al govern espanyol que siga contundent en el compliment de la legislació laboral i posa a disposició dels riders els seus serveis jurídics per denunciar qualsevol vulneració dels drets laborals dels riders o aplicació de la llei rider.