Drets laborals

Intersindical Valenciana dóna suport a les concentracions de personal de les administracions en abús de temporalitat

14 / 01 / 2021 | Intersindical

Hui, 14 de gener, a les 12 hores, hi ha tres concentracions convocades per la Plataforma d’Empleats Públics en Frau de Llei de les Administracions Públiques de la Comunitat Valenciana. Les concentracions tindran lloc front a la Delegació del Govern en la Plaça del Temple de València i a les Subdelegacions d’Alacant, Plaça de la Muntanyeta, i Castelló, Plaça de Maria Agustina.

A aquestes concentracions es suma la Intersindical Valenciana per entendre que el problema derivat de l’abús de la temporalitat de Administracions Públiques, en la contractació de personal laboral, estatutari i funcionari, és un problema de primer ordre que requereix de solucions immediates.

Pel sindicat, per disposar d’uns serveis públics de qualitat és condició sine qua non que aquest estiguen dotats de personal estable i fix, i, per altra banda, és impensable que la mateixa protecció que la legislació laboral ofereix als treballadors i treballadores en el sector privat front els excessos de la patronal en la contractació temporal, siguen negats quan la patronal són les Administracions Públiques. Per tant, estem davant una problemàtica amb una doble vessant que afecta, per un costat, a la qualitat dels serveis públics i, per l’altre, a la qualitat de l’ocupació per crear-se un nínxol de treball temporal i precari, com a conseqüència de la impunitat amb la que actuen les administracions.

Raons que ens porten a exigir de les diferents administracions, cadascuna en l’àmbit de les seues competències, una solució al problema, que passa per reformar la legislació en matèria d’empleats i empleades públics per sancionar l’abús en la temporalitat i protegir el personal davant aquestes conductes i, al mateix temps, articular processos de consolidació del personal temporal i interí actual en situació d’abús.

Dues reivindicacions que, malgrat tenir el seu fonament en la jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, no sembla que tinguen molta acollida entre les diferents administracions i, especialment, al Govern. En aquest darrer cas, perquè passen els mesos i encara no hi ha una proposta de reforma de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic que acabe amb les pràctiques abusives de les administracions. Pel que fa al primer, perquè, malgrat les bones paraules, pràcticament totes les administracions, lluny de establir processos de consolidació del personal interí, el que fan és accelerar les ofertes d’ocupació massives acordades pels sindicats CCOO, UGT i CSI-F amb el Ministre Montoro; unes ofertes que el Tribunal Europeu ja ha dit que no són una solució al problema, perquè, en cap cas, constitueixen un mecanisme de sanció per a les administracions, ni tampoc una compensació pels treballadors i treballadores.

Motius que ens porten a secundar les reivindicacions d’aquest col·lectiu de personal, participant i col·laborant activament en totes les mobilitzacions que, a aquest efecte, es convoquen i a instar a incrementar la seua intensitat si no hi ha una ràpida resposta de les administracions públiques.