Partits polítics

Intersindical Valenciana es reuneix amb Podem

01 / 03 / 2016 | Intersindical

Una representació de la Intersindical Valenciana s’ha reunit amb el secretari general de Podem, Antonio Montiel, i amb la diputada, Fabiola Meco. Aquesta reunió ha servit per tractar sobre diversos assumptes de la situació laboral, social i econòmica del País Valencià.

El Sindicat ha plantejat la necessitat d’un pla d’emergència social per donar resposta a la greu situació pateixen moltes valencianes i valencians pels efectes de les politiques antisocials aplicades per l’anterior govern de la Generalitat i per l’actual govern espanyol. En eixe sentit, des de la Intersindical Valenciana s’ha proposat superar les velles polítiques, com ara el PAVACE, l’actual estructura del SERVEF…, i aplicar noves fórmules que servesquen per reactivar l’economia i generar ocupació, potenciar la negociació col·lectiva i recuperar els drets perduts en els darrers anys.

En la trobada també s’ha tractat sobre la situació de RTVV; la necessitat d’una Llei d’Igualtat Lingüística; l’aposta pels serveis públics; la reforma de la Llei de la Funció Pública; la reversió de les concessions administratives en la sanitat valenciana; la situació del sector públic empresarial o la necessària participació de les persones i les organitzacions en la presa de decisió de les polítiques, en considerar que cal canviar de polítiques però també les formes de fer aquestes polítiques. El Sindicat ha mostrat la seua posició favorable a l’establiment d’un govern progressista que desmonte l’entramat de lleis i normes contràries als interessos de la majoria de la població com són les reformes laborals, la llei mordassa o la LOMCE.

Altre dels assumptes que s’ha tractat ha estat la Llei de Participació i Col·laboració Institucional. Sobre aquest punt n’hi ha hagut coincidència en que aquesta norma no és realment sobre participació i que cal modificar-la per garantir una veritable participació que no es limite a dues organitzacions sindicals i una organització patronal, establint criteris objectius i ampliant-la a la resta dels sindicats i organitzacions socials.

Finalment, Intersindical Valenciana i Podem han acordat establir un marc de col·laboració i de treball conjunt sobre diversos assumptes.