Drets laborals

Intersindical Valenciana exigeix celeritat al govern per aprovar la Llei sobre els falsos autònoms de plataformes digitals

28 / 07 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana demana al govern espanyol que complesca els seus compromisos i no retarde l’aprovació de la mal anomenada “Llei rider” que regula la situació dels falsos autònoms que treballen en les plataformes digitals. El Sindicat considera inacceptable que el govern cedesca a les pressions dels lobbys patronals que intenten retardar-la o impedir la seua aprovació per mantindre l’actual situació.

Per al Sindicat, és necessari que es reconega, amb l’aprovació d’aquesta llei, la relació laboral entre les persones repartidores i les empreses del sector. Una relació laboral que ha estat reconeguda per les resolucions de la Inspecció de Treball o per les nombroses sentències dels Tribunals de Justícia en compliment de la legislació laboral estatal. Intersindical Valenciana també considera que no s’ha de perdre més temps ni dilatar els processos per l’elaboració i aprovació quan aquest assumpte estava entre els compromisos del nou govern amb el col·lectiu que representa els riders. Per altra part, tampoc entén ni comparteix que es busquen interlocutors amb marge del col·lectiu dels riders que han estat lluitant, des de fa anys, per millorar les seues condicions laborals i pel reconeixement de la laboralitat. En eixe sentit, Intersindical Valenciana expressa el seu suport a la plataforma Riders x Drets, amb la qual col·labora des del 2017, quan es va organitzar i convocar a la ciutat de València la primera roda de premsa i vaga per denunciar l’explotació de les plataformes digitals.

Finalment, Intersindical Valenciana recorda que té en marxa una campanya de suport als repartidors a domicili: “Mai no rodaràs a soles, sempre al costat de la lluita dels riders”. Una campanya per garantir el seu assessorament laboral, denunciar la situació de “falsos autònoms”, reclamar la laboralitat i exigir la millora de les seues condicions laborals.