Repressió sindical

Intersindical Valenciana expressa el seu suport al magisteri mexicà

El Sindicat critica la repressió contra les protestes populars

21 / 06 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha expressat el suport al magisteri mexicà i a les protestes socials que estan tenint lloc a l’estat d’Oaxaca (Mèxic). A més, des del Sindicat es condemna la repressió contra els moviments socials que ha causat sis morts i desenes de persones ferides, desaparegudes i detingudes.

Aquests fets no són nous ni casuals ja que l’Estat d’Oaxaca viu en un context de repressió i de criminalització del moviments socials i en particular del magisteri integrant de la Secció 22. Una repressió que ha augmentat en el marc de la lluita contra la reforma educativa.

Intersindical Valenciana exigeix el cessament de les accions repressives contra el magisteri i la població civil i contra totes aquelles persones i organitzacions que exerceixen el seu dret a la llibertat d’expressió i de manifestació.

El sindicat també demana l’obertura immediata d’una mesa de diàleg social amb el magisteri d’Oaxaca; la depuració de responsabilitats penals i polítiques dels responsables dels assassinats, la repressió, la tortura i altres violacions dels drets humans i el cessament de la criminalització del magisteri i l’alliberament immediat de totes les persones detingudes.

Finalment, Intersindical Valenciana fa una crida a les organitzacions socials i a la societat valenciana a mostrar el seu suport amb la lluita del magisteri mexicà davant la situació de repressió i de violació dels drets humans que pateix.