País Valencià

Intersindical Valenciana felicita la consellera MªJosé Salvador

07 / 03 / 2016 | Intersindical

El Sindicat considera que el Corredor Mediterrani ha ser un factor vertebració, integració i cohesió social i territorial.

Intersindical Valenciana felicita la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Mª José Salvador, per la iniciativa de constituir el Fòrum Valencià Corredor Mediterrani. A més, la felicitació és doble en haver fet una convocatòria oberta a entitats, sindicats, col·legis professionals… sense cap limitació més que la voluntat de treballar per aconseguir que aquesta infraestructura siga una realitat aviat.

El nostre sindicat, de la mateixa manera que els sindicats germans dels territoris pels quals ha de discórrer el Corredor Mediterrani, apostem per aquesta infraestructura que suposarà, sense dubte, una activació important de la nostre economia, generarà riquesa i atraurà inversions, aspectes que afavoriran la creació d’ocupació al nostre país i millorarà la vida de les valencianes i valencians.

Per la Intersindical Valenciana, el desenvolupament del Corredor Mediterrani ha d’estar lligat a la possibilitat de desenvolupament d’un espai geogràfic superior, una Euroregió Mediterrània, l’Arc Mediterrani, i per damunt d’aquest, les relacions amb els països del Magrib, al sud, així com amb les regions desenvolupades del nord del continent. Són precisament les relacions amb aquestes altres regions econòmiques les que converteixen el corredor mediterrani, sobretot l’impacte que el seu desenvolupament pot tindre en la nostra economia, en una aposta que els agents socials, especialment els sindicats, hem d’estudiar amb atenció per garantir que siga un element que servesca per aprofundir en el canvi social.

Des del nostre punt de vista, considerem que mentre es potencia el corredor mediterrani i s’acceleren les infraestructures de transport, la seua concreció s’ha de compaginar amb la reestructuració de les bases productives de l’economia del nostre país, començant per les infraestructures terrestres de transport i de comunicació de rodalia o de proximitat. No seria raonable que resultara més fàcil arribar des de la costa valenciana fins a Perpinyà, per exemple, que arribar fins al sud, el centre o l’oest d’altres territoris geogràficament més pròxims. No ho seria per molts motius, també per raons estrictament econòmiques, perquè el principi de la integració interior o la vertebració territorial i productiva són factors altament competitius.

La integració, des del nostre punt de vista, és un element de competitivitat futura molt potent que exigirà redefinir el mateix concepte de competitivitat, agregant-hi components socials, de benestar i de prestació de serveis a la població, no es tracta només d’atendre l’increment de la producció a menor cost dels seus factors productius. Amb tot això, o el corredor mediterrani, ha de servir per la unió d’economies integrades amb una relació de cooperació competitiva entre si, una unió que garantisca el futur de totes i cadascuna d’aquestes, o no serà.

Per tot açò, considerem que cal avançar en el Corredor Mediterrani, incloent-hi el reconeixement d’una Euroregió Mediterrània, i en factors importants com són la vertebració, integració, cohesió social i territorial, modificació dels model productius, generació de riquesa i redistribució de la mateixa, creació d’ocupació de qualitat i justícia social.

Des del nostre punt de vista, tots aquests aspectes, no seran possibles sense la complicitat dels diversos agents socials, econòmics, sindicals i polítics, ni sense una voluntat de les diferents administracions polítiques dels territoris que conformen el nostre país i aquesta àrea geogràfica. Tampoc ho serà sense la necessària mobilització social valenciana per aconseguir el Corredor Mediterrani, que és alguna cosa més que una infraestructura, les inversions necessàries per part de la unió Europea i de l’estat i un finançament just,

Per això, valorem molt positivament aquesta iniciativa de la consellera MªJosé Salvador, i del nou govern valencià que ha estat el resultat de la voluntat de canvi de les valencianes i valencians, expressada el passat 24 de maig i de l’Acord del Botànic.