Eleccions sindicals

Intersindical Valenciana guanya les eleccions del personal funcionari i estatutari de la Generalitat en vots i delegades i delegats

Intersindical Valenciana ha guanyat les eleccions sindicals del personal estatutari i funcionari de la Generalitat Valenciana en vots i en delegades i delegats. El sindicat ha obtingut 25.038 vots, un 30,99% de la representació, i 183 delegades i delegats, un 19,98%.

22 / 07 / 2019 | Intersindical

Els resultats, en nombre de vots, posen de relleu que la Intersindical Valenciana és la guanyadora, amb molta diferència, aconseguint quasi doblar a la segona força sindical que és FSES, seguida de CCOO, CSIF i UGT. El cens del personal estatutari i funcionari és de 126.000 persones de les quals 80.771 van votar a alguna organització sindical en el procés electoral.

Intersindical és la guanyadora, amb molta diferència, aconseguint quasi doblar a la segona força

Intersindical Valenciana també guanya les eleccions sindicals en nombre de delegades i delegats aconseguit un total de 183, seguida de CSIF, CCOO, UGT i FSES. Tots cinc sindicats formaran part de la Mesa General de Negociació del personal estatutari i funcionari que és l’òrgan de representació i negociació de tots aquells assumptes que afecten a les condicions laborals d’aquest personal.

Intersindical Valenciana valora positivament el suport que ha obtingut del personal estatutari i funcionari que treballa a la Generalitat Valenciana. Aquest resultats són positius malgrat un sistema electoral que no és proporcional. El sindicat ha obtingut un percentatge del 30,99% dels vots i un 19,98% de les delegades i delegats. És per això que aposta per modificar la normativa que regula les eleccions sindicals per evitar aquestes distorsions entre el nombre de vots i delegades i delegats.

D’altra banda, Intersindical Valenciana considera que la legislatura que ara comença, s’ha de caracteritzar per: la millora dels drets laborals, socials i econòmics del personal que hi treballa; l’augment de les plantilles per garantir la reducció de la càrrega de treball; la reducció de la jornada laboral i la millora en l’atenció a la ciutadania; la potenciació dels serveis públics; la reversió de les privatitzacions i concessions administratives; la solució de la situació de precarietat del personal interí aplicant els processos de consolidació previstos a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i la potenciació de la negociació col·lectiva.

Resultats electorals personal funcionari i estatutari per vots

Sindicat Vots Percentatge
INTERSINDICAL VALENCIANA 25.038 30,99%
FSES 13.227 16,37%