País Valencià

Intersindical Valenciana ha estat exclosa de les compareixences de la Comissió per a la Reconstrucció

09 / 06 / 2020 | Intersindical

El Sindicat critica la seua exclusió per poder comparèixer en la Comissió d’Estudi per a la Reconstrucció Social, Econòmica i Sanitària de les Corts Valencianes. Aquesta comissió té com a objectiu la recepció de propostes, la celebració de debats i l’elaboració de conclusions sobre les mesures a adoptar per a la reconstrucció econòmica, social i sanitària com a conseqüència de la crisi de la COVID-19.

Uns treballs que han de versar fonamentalment sobre els quatre aspectes següents:

- el reforçament de la sanitat pública;
- la reactivació de l’economia i la modernització del model productiu;
- l’enfortiment dels sistemes de protecció social, de les cures i de la millora de sistema fiscal i
- la posició determinant del País Valencià amb el govern central, la resta d’administracions i de la Unió Europea

Per a la Intersindical Valenciana és incompressible la seua exclusió d’entre les desenes de persones i entitats que van a participar en els debats de la Comissió d’Estudi per a la Reconstrucció Social, Econòmica i Sanitària. A més també troba a faltar entitats representatives de l’àmbit educatiu, un sector que hauria d’estar present en aquest debat tan important per al futur del País Valencià.

Intersindical Valenciana recorda que és el sindicat majoritari de l’educació pública valenciana (universitària i no universitària), el sindicat més votat en la Generalitat Valenciana, representatiu en la sanitat pública valenciana, el sectors de justícia i de l’administració del Consell, així com en nombroses empreses públiques valencianes i el segon sindicat en la planta de Ford d’Almussafes, una empresa de referència per a la nostra indústria. És a dir, s’ha exclòs a un sindicat amb una forta implantació als serveis i empreses públiques i a la principal factoria privada del País Valencià.

Aquesta no és la primera exclusió que pateix la Intersindical Valenciana del govern del Botànic. Recentment, ho ha estat de la Mesa de Diàleg Social per a la reconstrucció de la Comunitat Valenciana “Alcem-nos”. També ha estat exclosa de la Mesa General de Negociació del Personal Laboral, Funcionari i Estatutari, malgrat ser el sindicat més votat i amb un percentatge de representació superior a altres sindicats que sí que hi són, i de la Comissió per un Finançament Just.

Intersindical Valenciana considera que aquesta política d’excloure a entitats socials i sindicals és una errada que no té cap explicació raonable en aquest moment de crisi sanitària, social i econòmica. Ara, cal que totes les entitats siguen escoltades, tinguen veu i que totes puguen participar activament, col·laborativa i cooperativa del procés de reconstrucció i recuperació del nostre País.

Rosa Ferrer
10 / 06 / 2020 - 10:41

Com volen els polítics i son els nostres que recuperem nostre País sense intersindical ? No puc entendre que ens decepcionen tant i tant

Vicent Xavier Vila