País Valencià

Presentat el manifest pel 25 d’Abril, Dia de les Llibertats Nacionals

«Ara, més drets socials i laborals, més serveis públics i més autogovern»

23 / 04 / 2021 | Intersindical

Venim del més lluny,
d’allà on es creuen tots els camins,
i el clam es fa inici i pren vida;
pren vida en nosaltres, que portem
els crits tel·lúrics,
la força avial dels incompresos,
la veu antiga de la terra,
i un nou missatge.

Carmelina Sánchez-Cutillas

Amb el lema «Ara, més drets socials i laborals, més serveis públics i més autogovern», la Intersindical ha presentat el manifest commemoratiu del 25 d’Abril. «El Dia de les Llibertats Nacionals del País Valencià, s’hi destaca, és una data assenyalada per a avançar en els drets de les treballadores i treballadors, del conjunt de les societat valenciana i del nostre autogovern, amb un nou sistema de finançament que acabe amb l’espoli fiscal i ens dote de més recursos i més competències per a eixir de la sindèmia i afrontar el futur des de la justícia social i la igualtat».

Intersindical Valenciana demana al Consell que aposte per un autèntic Pla de Xoc Social per a superar la pandèmia i els seus efectes, així com aquells que arrosseguem per l’anterior crisi de 2008 i pels efectes de les polítiques antisocials i antivalencianes de 20 anys de governs del Partit Popular.

El Sindicat aposta per les polítiques socials, laborals, econòmiques i mediambientals que servesquen per avançar en el combat de les desigualtats; la defensa del territori; la millora de l’ocupació, els salaris i les pensions; l’establiment de la renda bàsica universal; el dret a una vida digna i la recuperació i la transformació social. Per fer-ho, subratlla el manifest, «calen polítiques valentes i desacomplexades per a acabar amb la precarietat, la pobresa i l’exclusió social i millorar la nostra vida».
En aquest 25 d’Abril, Intersindical Valenciana recorda que «cal implementar polítiques igualitàries en tots els àmbits de la societat per a evitar les discriminacions que pateixen valencianes i valencians per la seua procedència, gènere, orientació sexual o edat». A més, insisteix que cal protegir el valencià, llengua minoritzada, amb la promulgació d’una Llei d’Igualtat Lingüística, l’augment de les partides pressupostàries per al seu ús i promoció i l’establiment d’un sistema comunicatiu propi: «La llengua i la cultura necessiten del treball i de l’esforç de tota la societat valenciana per superar la situació que travessem per la pandèmia però també per molts anys de persecució i atacs. El nostre cor també batega pel valencià i està enllaçat per la llengua amb totes les persones i entitats que treballen per una normalització plena».

La Intersindical Valenciana, que participarà en els actes unitaris convocats per la Diada de 2021, considera que «tot i que hi ha molt de camí per recórrer cap a l’emancipació i la llibertat de les valencianes i valencians, és un bon moment per a enfortir els espais unitaris, transversals, plurals, horitzontals, per guanyar drets socials i laborals».